خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خبرداد:

سالانه 600 هزار تن محصولات باغی در قزوین برداشت می شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۰۵

سالانه ۶۰۰ هزار تن محصول باغی از سطح ۷۳ هزار هکتار باغ‌های میوه استان قزوین برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین امروز شنبه-2آذرماه-  گفت: از باغ های استان قزوین ۲۵ نوع محصول باغی هسته دار و دانه دار برداشت می شود.

علی اکبری در ادامه با بیان اینکه عملیات داشت از مهم ترین مراحل باغداری است،افزود: در مرحله داشت و به نوعی خواب زمستانه درختان، باغداران با اجرای عملیات هرس،کود دهی، سمپاشی و یخ آب زمستانه درخت را برای بار دهی جدید بایدآماده کنند.

به گفته این مسئول در این مرحله باغداران ضمن قطع آبیاری به باغات، نسبت به دادن کود‌های پتاسه، محلول پاشی تشکیل میوه (فروت ست)، سم پاشی علیه آب سیاه و آتشک ‌ علیه بعضی از محصولات همچون گردو و زرد آلو اقدام کنند.

اکبری همچنین اظهار داشت: بهترین راه کنترل و مبارزه با آفات و بیماری در باغات جمع آوری شاخه هاو برگ ها و میوه‌های ریخته شده پای درختان است.

این مسئول به کشاورزان توصیه کرد به منظور افزایش راندمان تولید و کنترل آفت بیماری نسبت به هرس به موقع باغات و همچنین کود دهی درختان اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی قزوین بر آماده سازی وسایلی همچون پلار باغی،دپوی مخلوط کاه وکود حیوانی و سیستم های نوین مانند توربین های بادی جهت کنترل سرمازدگی باغات تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز