خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان زنجان:

شرکت‌های تامین نیرو سارقان جسم، جان و روح کارگران هستند

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۰۵۴

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان زنجان با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران اهمیت بسیار بالایی برای ما دارد ، گفت: شرکت‌های تامین نیرو (واسطه‌ها) سارقان جسم، جان و روح کارگران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن امانلو در هفتمین جلسه گردهمایی شوراهای اسلامی کار استان با حضور نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به جلوگیری از قوانین کار از طرف برخی کارفرمایان و سرمایه‌داران اظهار داشت: مخالفان و سنگ‌اندازان اجرای قانون کار صرفا به فکر سرمایه خود هستند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران جلوی اجرای قوانین، تبصره‌ها و آیین‌نامه‌ها را آگاهانه گرفته‌اند، افزود: کارگران از داشتن مسکن مناسب، اقلام مصرفی و کمک‌هزینه‌های دارو و درمان محروم هستند.

امانلو با اشاره به دستورالعمل‌های اجرایی کار و دادنامه‌ها در این زمینه کارگران را دارای حقوق اساسی دانست و گفت: کارگران همواره دنبال اجرای قوانین کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید واسطه‌های بین کارفرما و کارگر  از بین برود، ادامه داد: داشتن دستمزد عادلانه حق مسلم کارگران است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی استان زنجان همچنین نداشتن مدیریت صحیح را منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: اگر می گوییم سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است پس باید اداره آن نیز به دست کارگران باشد.

به گفته امانلو، هزینه‌های تامین دارو و درمان از عهده کارگران خارج است و کارگران با درخواست اجرای کارهای سخت و زیان‌آور اخراج می‌شوند و کارگران فعال سرب و روی به مراتب دارای مشکلات زیادی در این زمینه هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز