خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۲۸ دوره آموزشی بخش کشاورزی در قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۹۱۸

در سال جاری ۲۸ دوره آموزش فنی و حرفه ای برای کشاورزان استان قزوین برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه در دیدار با حجت الله امینی مدیر کل فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: این دوره های آموزشی با حضور ۹۶۱ نفر از بهره برداران در قالب ۲۳۳۶ نفر روز در زیر بخش های دام و طیور ، زراعت ، باغبانی ، آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی اجرا شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: اساس آموزش و مهارت فنی و حرفه‌ای در جهاد کشاورزی تکیه بر آموزش در بخش ترویج است و آموزش‌های مهارتی از طریق ترویج به کشاورزان و بهره برداران انتقال داده می شود.

خمسه ادامه داد: دوره‌هایی که برای کشاورزان برگزار می‌شود با هدف انتقال و ترویج یافته های کشاورزی است، تفاهم نامه هایی در زمینه آموزش و انتقال این یافته ها با اداره کل فنی و حرفه ای داشته ایم که امیدواریم این روند ادامه یابد.

به گفته وی، استفاده از پهباد و فن آوری های جدید در امر رصد و مبارزه با آفات و بیماری ها ضروری است و کشاورزان می توانند در اراضی یکپارچه و کشت و صنعت های بزرگ از پهپاد در امر مبارزه با آفات و بیماری ها و سایر موارد دیگر استفاده کنند.

این مسئول تاکید کرد: با برگزاری دوره های آموزشی می توان کشاورزان را با استفاده و بکارگیری از فن آوری های جدید سوق داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: ایجاد و راه اندازی سامانه سابک در زمینه آموزش ترویجی و فنی و حرفه ای از دیگر اقدامات جهادکشاورزی است و این طرح به منظور ارتقای مهارت و دانش و صدور گواهینامه آموزش های مهارتی راه اندازی شده است .

حجت الله امینی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین نیز در این دیدار گفت : استان قزوین با برخورداری از نیروی انسانی توانمند و زیرساخت های مناسب می تواند نماد مهارت های فنی و حرفه ای کشور شود.

امینی افزود: استان قزوین شرایط مستعدی در بخش کشاورزی دارد بنابراین باید استانداردهای شغلی و آموزشی لازم در این بخش به بهره برداران ارائه شود.

استان قزوین دارای ۸۰ هزار بهره بردار بخش  کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز