خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان خبرداد:

واگذاری ۵۷ کودک بی سرپرست به آغوش خانواده

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۷۸۷

مدیر کل بهزیستی استان قزوین از واگذاری ۵۷ کودک بی سرپرست تحت پوشش مراکز شبه خانواده استان به آغوش گرم خانواده‌ها و آشنایان آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی در بازدید از شیرخوارگاه حلیمه (س)  که با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین صورت گرفت، گفت: امسال ۵۷ کودک تحت پوشش مراکز شبه خانواده استان ترخیص شدند، استان قزوین دارای پنج مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست است که یک مرکز دولتی و چهار مرکز دیگر خصوصی است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: ۶ نفر از این افراد به خانواده‌های متقاضی، ۳۵ نفر به خانواده، ۱۱ نفر به اقوام نزدیک واگذار شده و دو نفر زندگی مستقل یافته و سه نفر نیز به استان‌های دیگر منتقل شده‌اند.

 وارثی اظهار کرد: همچنین  از ابتدای امسال تا کنون ۱۸۶ کودک در گروه‌های سنی مختلف در این مراکز پذیرش شده اند.

این مسئول بیان کرد: به هرکدام از کودکان این مراکز سالانه سرانه بیمه آتیه به مبلغ ۳۶۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: همچنین در قالب طرح امدادگیران یا خانواده جایگزین که بر اساس آن نگهداری کودک در ازای پرداخت مبالغی به فامیل نزدیک او سپرده می‌شود به ازای هر فرزند ماهانه ۳۷۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

وارثی خاطر نشان کرد: هزینه ترخیص به ازای هر فرزند ۲۰ میلیون تومان است که امسال برای پنج فرزند انجام شده است.

این مسئول اعلام کرد: هزینه پوشاک فرزندان با توجه به مقطع تحصیلی کودکان پرداخت می‌شود، همچنین هزینه ارتقای تحصیلی و آموزش هم به ازای هر فرزند ۵۰۰ هزار تومان است.

به گفته او مبلغ یارانه به مراکز غیر دولتی به ازای هر کودک نیز ۴۲۰ هزار تومان است، البته این هزینه برای کودکان معلول ۵۷۰ هزار تومان است و هم اکنون ۲۰ کودک معلول در این مراکز نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه منابع استان قزوین کفاف هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی را نمی‌دهد، افزود: اگر حضور خیران در کمک به این گونه موسسات نباشد بار زیادی بر دوش دولت خواهد بود.

وارثی با اشاره به افزایش مددجویان تحت پوشش از ۶ هزار به ۲۱ هزار نفر افزود: اعتبارات جاری بهزیستی در این مدت از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۱۷ میلیارد تومان رسیده، اما به موازات آن تورم هم رشد کرده و از بار مشکلات کم نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز