خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور مالیاتی آبیک:

مالیات ۱۳ شرکت بزرگ در آبیک پرداخت نمی‌شود/ ۴۸۵ شرکت دارای اظهارنامه مالیاتی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۵۸۷

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان آبیک گفت: مالیات ۱۳ شرکت بزرگ شهرستان آبیک به تهران و بعضا کرج پرداخت می‌شود که پیگیر هستیم این مالیات به شهرستان پرداخت شود.

یاورالله بخش غیاثوند  در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: مالیات ۱۳ شرکت بزرگ فعال و مستقر در شهرک صنعتی کاسپین یک شهرستان آبیک در استان های تهران و بعضا کرج پرداخت می‌شود.

وی افزود: محل استقرار شرکت‌های مذکور در شهرستان آبیک بوده و از امکانات و حمل و نقل این شهرستان استفاده می‌شود؛ اما مالیات آنها به این شهرستان پرداخت نمی‌شود.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان آبیک ادامه داد: برای پرداخت مالیات ۱۳ شرکت بزرگ به شهرستان آبیک با اداره کل امور مالیاتی استان قزوین نامه‌نگاری و مکاتبه لازم صورت گرفته و موضوع در حال پیگیری است.

غیاثوند با اشاره به محاسبه دقیق مالیات اشخاص حقوقی اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان مالیات گردش‌های مالی شرکت‌ها به دلیل اینکه اسناد و مدارک و دفاتر دارند و بالاتر از اشخاص حقوقی است، محاسبه مالیات آنها دقیق‌تر است و اجازه نمی‌دهیم حق دولت تضییع شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان آبیک حدود یک هزار و ۴۰۰ شرکت وجود دارد که ۴۸۵ شرکت اظهارنامه مالیاتی دارند که فعال بوده و دارای درآمد، تولید و کارگر هستند.

این مسئول اذعان کرد: ملاک معافیت مالیاتی شرکت‌هایی که از سال ۹۷ دارای پروانه هستند، فاصله هوایی است و زمینی ملاک نیست.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان آبیک افزود: بسیاری از شرکت‌ها از سال ۹۵، مستقر شدند که مشمول معافیت هوایی (از میدان فردوسی تهران تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری) نمی شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز