خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین عنوان کرد:

برداشت سلیقه‌ای ، موجب انحطاط کشور می شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۱۶۷

استاندار قزوین گفت: برداشت سلیقه‌ای از قانون، ابتدای انحطاط یک کشور است و باید بدانیم قانون راهگشاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، همایش همیاران استان صبح امروز با حضور سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، هدایت‌الله جمالی پور استاندار قزوین، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین و دهیاران استان در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت‌الله جمالی پور استاندار قزوین در این مراسم بیان کرد: متاسفانه امروز روستاهای ما مصرف زده شده و به دنبال مصرف محصولات شهر هستند. متاسفانه اسم روستا حفظ شده اما اصل روستا را تغییر داده‌ایم و امروز روستاها بجای اینکه تولیدگر باشند مصرف کننده شده اند.

وی گفت: ما باید به اصالت‌ها بازگردیم، اصالت‌گری که می‌تواند به چرخه اقتصاد کشور کمک کند. روستا محور توسعه بوده و می تواند شهر مولد و انسان مولد را تولید کند. هنر ما باید مولد کردن روستاها باشد و دهیاران به عنوان سنگرداران و مدیران روستاها باید بتوانند نقش تولید روستا را در منطقه و ملی ارتقا دهند.

استاندار قزوین اظهار کرد: باید به دوره‌ای بازگردیم که روستاها در اداره خود نقش جدی داشته باشند چرا که در این صورت ما می توانیم منابع مالی را که به دست می آید در حوزه عمران و آبادانی استفاده کنیم.

جمالی پور عنوان کرد: امروز بخش عظیمی از درآمد دولت صرف یارانه می شود که این امر متاسفانه فرصت ایجاد شغل، توسعه و آبادانی را از کشور می گیرد. اگر ما نتوانستیم در حوزه توسعه پیشرفتی داشته باشیم به دلیل تمرکز به حمایت دولت می باشد.

وی افزود: امروز در حوزه انرژی، بالغ بر هزاران میلیارد تومان را که باید صرف توسعه کشور شود در اختیار عده ا افراد ثروتنمند قرارداده و موجب هدر رفت منابع می شویم در حالی که ما باید برای دستیابی به توسعه هزینه های متفرقه را کم کنیم.

نماینده عالی دولت در قزوین تصریح کرد: توقف قیمت ها آثار سویی بر اقتصاد کشور دارد. باید به یک وحدت نظر برسیم اگر می خواهیم به رفاه اجتماعی مناسب و توسعه یافتگی برسیم باید دست به دست هم دهیم و بجای مقابله با یکدیگر و تخریب شخصیت ها، روی منافع ملی پافشاری کنیم و اقتصاد را به روستا بازگردانیم.

جمالی پور با اشاره به اغتشاش در برخی شهرهای کشور اضافه کرد: دشمنان ما از اختلافات ما در طول چند روز اخیر استفاده کرده و با گرفتن فرصت های بی بدیل از ما، موجب خسارت های میلیاردی به مردم شدند و برخی با ندانم کاری فرصتی برای تغییر فضا برای دشمن ایجاد کردند.

مقام ارشد اجرایی استان بیان کرد: در بحث مدیریت سوخت، در  روزهای اخیر آسیب های جدی به مردم و کشور وارد شد و اگر بخواهیم به توسعه یافتگی دست یابیم، باید تامل کنیم. ایران کشوری بزرگ و با ظرفیت است که دارای منابع سرشار، آب و هوای چهارفصل و ژئوپولتیکی ویژه در دنیا است که این موقعیت موجب تولید درآمد می شود.

جمالی پور گفت: برداشت سلیقه ای از قانون، ابتدای انحطاط یک کشور است و باید بدانیم قانون راهگشاست. اگر از محل درآمدهای روستا کسی منبع درآمدی برای خود ساخته باشد، به شدت برخورد خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز