خبرگزاری کار ایران

اداره پنجاه روستای قزوین توسط دهیار بانو/ بهره مندی 68 درصد روستاهای استان از اینترنت

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۱۶۵

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد: از هزار و 128 روستای استان، 630 آبادی دارای دهیاری و پنجاه روستا از طریق دهیاران بانو اداره می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، همایش همیاران استان صبح امروز با حضور سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، هدایت‌اله جمالی پور استاندار قزوین، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین و دهیاران استان در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

اکرم نجفی در این مراسم بیان کرد: استان قزوین یک درصد مساحت کشور و هشت درصد اقتصاد کشور را داراست و بر اساس سرشماری سال 95، جمعیت استانیک میلیون و 300 هزار نفر است که بر همین اساس 26 درصد جمعیت استان، روستایی هستند.

وی گفت: از هزار و 128 روستای استان، 630 آبادی دارای دهیاری و پنجاه روستا از طریق دهیاران بانو اداره می شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین اظهار کرد: پنجاه درصد روستاهای استان دارای نعمت برق، 85 درصد دارای آب شرب و 85 درصد دارای برق هستند.

نجفی عنوان کرد: با توجه به جمعیت روستایی استان و کمبود تجهیزات و اماکن درمانی، درخواست افزایش پزشک در روستاها را داریم. 84 درصد از روستاهای استان دارای امکانات ارتباطی و 68 درصد از اینترنت بهره مند می باشند.

وی افزود: تاکنون 188 میلیارد تومان تسهیلات روستایی و تعهد اشتغال بیش از 900 نفر فراهم شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: راه اندازی شبکه نظارت عالی، راه اندازی 130 خانه ورزش روستایی، 27 خانه هلال احمر روستایی، بیمه منازل روستایی از جمله اقدامات ما در این حوزه است.

نجفی اضافه کرد: اجرای پروژه های خدماتی در کمترین زمان بسیار مطلوب است و بهداشت محیط، حفاظت از محیط زیست و میراث روستاها با دستان توانمند دهیاران اجرا می شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت هایی مانند دریافت قدر و سهم که توسط بنیاد مسکن دریافت و تفکیک می شود و نفعی برای دهیاران ندارد، خواهش ما بازگشت اختیارات دهیاران است.

این مسئول افزود: با توجه به مطالبات موجود از دهیاران، این قشر باید توجه به درآمدزایی و کاهش وابستگی به منابع دولتی، بیمه حوادث روستایی، زیباسازیروستاه را بسیار مورد توجه داشته و با توجه به حادثه خیز بودن استان، دهیاران، روستاییان را نسبت به بیمه منازل آشنا نمایند.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: بر اساس دستور استاندار قزوین، در قالب بسته های حمایتی از طرح های روستایی حمایت می کنیم و دهیاران بدانند موفقیت های بزرگ تلاش بی وقفه می خواهد و به اندازه تلاشمان می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز