خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک شهیدرجایی:

کشف220 کیلو موادمخدر در گمرک شهیدرجایی / هیچگونه ذرت آلوده وارد استان هرمزگان نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۱۵۶

مدیرکل گمرک شهیدرجایی بندرعباس از کشف بیش از 220 کیلو موادمخدر در گمرک شهیدرجایی بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، ابوالفضل اکبرپور در نشست با خبرنگاران،اظهار کرد: قانون امور گمرکی 22 وظیفه برای گمرک تعریف کرده که یکی از آنها اخذ حقوق و عوارض برای دولت است.

وی تمرکز بر موضوع سلامت محوری و اخذ مجوزهای لازم کالاهای وارداتی را یکی از رسالت های جدی گمرک برشمرد و بیان کرد: جلوگیری از ورود کالاهایی که از مجوزهای قانونی لازم برخوردار نباشند یکی دیگر از وظایف خطیر گمرک است.

اکبرپور با بیان اینکه 28 گمرک و پنج اداره کل در استان هرمزگان وجود دارد،تصریح کرد: نزدیک به 89 درصد از تشریفات گمرکی واردات،صادرات و ترانزیت کالا در گمرک بندرشهیدرجایی انجام می شود و بسیاری از کالاهایی که در استان های دیگر کشور اظهار می شود،مرز خروجی آنها از بندرعباس است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان اضافه کرد: استان هرمزگان دروازه اقتصادی کشور بوده و بیش از 60درصد واردات،صادرات و ترانزیت کشور از طریق گمرکات استان هرمزگان صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: درباره بحث موادمخدر کسانی که در امر قاچاق دخیل هستند از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند برای اینکه بتوانند از کشور ما برای ارسال موادمخدر استفاده کنند و فقط در بحث شیشه در مرز بین ایران و افغانستان 500 درصد کشفیات در کل کشور افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک شهیدرجایی اظهار کرد: عصر روز شنبه هفته جاری برای نخستین بار 221 کیلو و 800گرم شیشه که به طرز ماهرانه ای در سقف یک کانتینر یخچالی جاساز شده بود توسط دستگاه ایکس ری در گمرک بندرشهیدرجایی کشف شد.

اکبرپور افزود: این محموله از کشور افغانستان بارگیری و از مرز میلک استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شده بود و مقصد آن نیز کشور امارات متحده عربی بود.

وی ادامه داد: پیش سازهای موادمخدر در گمرک شهیدرجایی زیاد کشف شده بود اما بسته های موادمخدر تاکنون به این میزان کشف نشده بود و این بار بصورت خالص 222 کیلو و 800گرم موادمخدر کشف شد.

اکبرپور بیان کرد:  با توجه به اینکه جاسازی ها خیلی حرفه ای شده بود اگر گمرک شهیدرجایی به دستگاه ایکس ری مجهز نبود این عملیات در واحد ایکس ری محقق نمی شد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت:در سال 97 بیش از 95 تن انواع موادمخدر در کل گمرکات کشور کشف شد اما در همین هفت ماهه اول کشفیات به 450 تن رسیده است که افزایش 390 درصدی در کشفیات داشته ایم.

وی ابراز کرد: عمده کشورهایی که به آن ها صادرات داشته ایم چین،امارات،تایلند،هند،عمان و غنا است و عمده واردات ما از چین،هند،امارات،آلمان و ایتالیا انجام شده است.

مدیرکل گمرک شهیدرجایی اضافه کرد: بیشترین اقلام کالاهای وارداتی برنج،الکترودهای زغالی،لاستیک،گوشت و ماشین آلات بوده است و در سال جاری چیزی در حدود 62هزار تن گوشت،577هزارتن برنج،انواع روغن ها 287هزارتن و بیش از 497 هزار تن کاغذ، بیش از 2هزار تن دارو،94هزار تن لاستیک و درمجموع بیش از 2میلیون و 300 هزار تن کالاهای اساسی از گمرک شهیدرجایی وارد کشور شده است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا موضوع ورود ذرت آلوده به گمرک هرمزگان صحت دارد،گفت: تاکنون هیچ گونه ذرت آلوده، حتی یک گرم هم وارد بنادر استان هرمزگان نشده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز