خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد خبرداد:

صدور بیش از 46 هزار کارت معاینه فنی خودرو در یزد/ رشد هفت درصدی مراجعه خودروهای سنگین

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۷۰۵

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: در هفت ماهه نخست امسال، بیش از 46 هزار و 807 کارت معاینه فنی خودروهای سنگین در استان یزد صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیخانی، اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال، 49 هزار و 400 خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان یزد مراجعه کرده اند که در مجموع برای 46 هزار و 807 خودرو، کارت معاینه فنی صادر شده است.

وی با اشاره به رشد هفت درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به مدت مشابه پارسال، افزود: در هفت ماهه ی نخست پارسال بیش از 45 هزار خودروی سنگین و در مجموع سال گذشته 91 هزار و 146 خودروی سنگین در مراکز معاینه فنی پذیرش داشته اند.

علیخانی ادامه داد: تست شتاب ترمز، میزان کدری دود، لغزش جانبی چرخ ها، سیستم تعلیق، تغییر وضعیت‌های غیر استاندارد برای افزایش ایمنی سفر‌های جاد‌ه ای این خودرو‌ها نیز از سوی متصدیان مراکز معاینه فنی مورد بازرسی و کنترل قرار می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از اضافه شدن دو مرکز معاینه فنی به مراکز معاینه فنی استان یزد، خبرداد و عنوان کرد: مجوز احداث دو مرکز معاینه فنی در ساغند و شهرستان خاتم گرفته شده است که پیش بینی می شود مرکز ساغند تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده و مرکز معاینه فنی خاتم تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان یزد از ​ثبت بیش از هشت میلیون 500 هزار تردد در محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: براساس آمار در این مدت، بیش از شش میلیون و 150 هزار خودروی عبوری از استان اعم از وسایل نقلیه سبک و بیش از دو میلیون و 150 هزار خودروی آن مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

علیخانی ادامه داد: بیشترین تردد ها در هفت ماهه نخست امسال به ترتیب در محورهای یزد- اصفهان و بلعکس و مسیر یزد- کرمان و بلعکس به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، اضافه کرد: محور یزد - شیراز و بلعکس نیز پس از محورهای مذکور، بیشترین میزان تردد وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شیب شیروانی راه‌های استان اصلاح می‌شود، اظهارداشت: به منظور بهینه سازی عملیات اجرایی، نقاطی از شبکه جاده ای که بر اساس تحلیل تصادفات سال‌های گذشته دارای بالاترین آمار واژگونی‌ها بوده، با همکاری پلیس راه استان شناسایی و در اولویت برنامه اصلاح شیب قرار گرفته است.

علیخانی ادامه داد: ایراد و نقص در شیب های شیروانی تمام شبکه جاده ای استان اعم از روستایی، اصلی و شریانی نیست و ساختار راه ها مطابق با استانداردهای فنی است اما به منظور کاهش صدمات تصادفاتی که به دلیل عدم توجه راننده و خواب آلود بودن وی رخ می دهد، شیب ها اصلاح می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز