خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون امید در گفت و گو با ایلنا:

افزایش قیمت بنزین توجیهی نداشته و اقدامی ناعادلانه است

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۳۲۹

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه قبلا چند پیشنهاد مبنی بر افزایش قیمت بنزین به مجلس ارائه شد که هیچکدام از آنها نتوانست رای بیاورد گفت: موضوع افزایش قیمت بنزین در بودجه 98 هم آمد که مجددا نمایندگان با آن مخالفت کردند.

 بهرام پارسایی در گفت و گو با ایلنا بیان اینکه افزایش قیمت بنزین مصوبه مجلس شورای اسلامی نیست، افزود: موضوع افزایش قیمت بنزین تنها در برنامه توسعه پنجم مطرح شد که دولت را مکلف به افزایش قیمت بنزین به صورت پلکانی و سال به سال کرده بود نه افزایش قیمت آن  به صورت ناگهانی.

نماینده شیراز در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه فشارهای زیادی بر مردم است گفت: در چنین شرایطی افزایش قیمت بنزین به هر بهانه‌ای هیچ توجیهی ندارد و یک اقدام ناعادلانه است.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه افزایش نرخ بنزین  با کرامت مردم فاصله دارد ادامه داد: اگرچه افزایش قیمت بنزین با این هدف که در آمد حاصل از آن به مردم پرداخت شود انجام شده،اما به دلیل اینکه این پول از جیب مردم برداشته می‌شود و به خودشان پرداخت می شود  کاری غلط و ناپسند است.

پارسایی در ادامه با بیان اینکه پرداخت پول ناشی از افزایش قیمت سبب آثار تورمی می شود ادامه داد: این اتفاق برای قشر فقیر و محروم به هیچ وجه مزیت نیست.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه باعث می شود که چشم مردم همیشه به دست دولت باشد بنابراین این فرهنگ نیز اشتباه است.

نماینده شیراز در مجلس ادامه داد: کاهش میزان مصرف سوخت از دیگر دلایل افزایش نرخ بنزین است اما نباید فراموش که پیش تر افزایش قیمت بنزین از 100 تومان به 1000 تومان نتوانست تاثیری بر کاهش میزان مصرف سوخت داشته باشد.

پارسایی با بیان اینکه خودروهای بی کیفیت داخلی از عامل های مهم مصرف بالای بنزین به شمار می رود ادامه داد: مصرف زیاد بنزین به دلیل ارزان بودن قیمت آن یک آمار اشتباه است که به مردم می دهند.

پارسایی خاطر نشان کرد: اگرچه برخی قیمت بنزین در ایران را با دیگر کشورها مقایسه می کنند اما نمی‌توان در این قیاس درآمد اقشاری مانند کارگر، کارمند و سفره و در‌آمد را نادیده گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین و در آمد حاصل از آن به خانوارها یک بازی باخت باخت برای قشر مستضعف است ادامه داد: با توجه به اینکه عده ای هم اذعان می کردند که قشر مرفه جامعه همواره بنزین زیاد مصرف می کنند اما نباید فراموش کرد که این قشر از بنزین لیتری 20 هزار تومان هم استقبال می‌کنند.

عضو فراکسیون امید در ادامه با بیان اینکه نمایندگان فردا در مجلس مخالفت خود را با افزایش نرخ بنزین در قالب جمع بندی یا طرح دو فوریت یا سه فوریت اعلام می کنند ادامه داد: اگر این طرح در مجلس به تصویب برسد، افزایش قیمت بنزین بی شک باید متوقف شود چرا که زمانی که قانون تصویب شود و به تایید شورای نگهبان برسد حتما باید اجرایی  شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز