خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبرداد:

ممنوعیت واگذاری مراکز بهزیستی به کارکنان این سازمان

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۲۸۱

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: طبق بخشنامه سازمان بهزیستی کشور واگذاری مراکز این سازمان به مدیران، معاونان و کارکنان آن ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا وارثی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای ارتقای سلامت اداری و از بین بردن موقعیت هایی که ممکن است موجب تقدم منافع شخصی یا گروهی بر منافع عمومی شود، سازمان بهزیستی کشور در بخشنامه ای به تمامی مدیران، معاونان و کارکنان ستادی و استانی، ضمن تعیین موارد تعارض منافع در این سازمان، پرهیز از قرار گرفتن در این موقعیت‌ها و خودداری از تصمیم و اقدام در این گونه موارد ابلاغ شده است.

متن این بخشنامه بدین شرح است:

 با عنایت به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و به استناد قانون سلامت اداری مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی و در راستای اجرای سیاست‌های کلان سازمان، ضمن تاکید هرچه بیشتر بر مدیریت تعارض منافع و شفاف‌سازی فعالیت‌های جاری برابر هجدهمین جلسه شورای معاونان سازمان، مورخ ۹۸/۶/۱۲ مقتضی است دستور فرمائید نسبت به انجام موارد ذیل اقدام لازم معمول گردد.

1- از تاریخ ارسال این بخشـنامه، از صدور هرگونه موافقت اصولی، پروانه فعالیت و پروانه تأسـیس مراکز بهزیستی برای اشخاص ذیل خودداری گردد:

رئیس و معاونان سازمان، مشاوران رئیس و مشاوران معاونان سازمان، مدیران کل ستادی و استانی، معاونان و مشاوران مدیران کل ستادی و استانی، رؤسای بهزیستی شهرستانها و معاونان شان، کارشناسان ناظر و کارشناسان مسئول، مدیرکل حراست، معاون و کارشناسان مربوطه، مـدیرکل مـدیریت عملکرد، معاون و کارشـناسان مربوطه، رؤسای واحـد های اداری مالی و اشـتغال، مسئولان و کارشـناسان مدیریت عملکرد، مسئولان و کارشناسان حراست، مدیرکل حقوقی و کارشناسان مربوطه و مسئولان امور حقوقی و کارشناسان آنها در بهزیستی سراسر کشور.

2- در صورتی که افراد فوق الذکر در حال حاضـر مجوز فعالیت از بهزیستی اسـتان مربوطه و یا بهزیستی کشور را دارند، باید نسـبت به واگذاری امتیاز مرکز در حال فعالیت خود، حداکثر ظرف مدت ۳ ماه، به مؤسسات خیریه ای که قبل از تاریخ ابلاغ این بخشنامه به ثبت رسیده اند، اقدام نمایند.

3- عضویت افراد مورد اشاره در بند (۱) در مؤسسات خیریه در قالب هیأت امنا، هیأت مدیره و مدیرعامل ممنوع بوده و چنانچه در هیئت امناء، هیئت مدیره و یا مدیرعامل مؤسسه یا مؤسسات خیریه عضویت دارند باید از عضویت مذکور کناره گیری نمایند.

4- افراد مورد اشاره در بنـد (۱)  بـاید از هرگونه فعـالیت (تخصصـی، اداری، خـدماتی و ...) در مراکز غیردولتی (مراکز حقیقی یا حقوقی) سازمان بهزیستی تحت عنوان مسئول فنی، به صورت تمام وقت و یا پاره‌وقت خودداری نمایند.

5- صدور مجوز برای بستگان درجه یک افراد ذکرشده در بند ۱ شامل پدر، مادر، خواهر، برادر، پسر، دختر و همسر ممنوع می‌باشد.

 در قسمتی دیگر از این بخش نامه آمده است:

مسـئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه در سطح کشور به عهده معاونان و مدیران محترم ستادی و در سطح استان ها به عهده مدیران کل استانی است.

همچنین کمیته‌ای به سـرپرستی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان و متشـکل از مدیر دفتر مرکزی حراست و معاون مشارکت‌های مردمی، توانمنـدسازی و امور مجلس سازمان، مسـئولیت نظارت عالی بر اجرای مفاد این بخشـنامه را بر عهـده خواهنـد داشت و ضروری است مدیران کل استانی گزارشی از روند اجرای این بخشنامه را در دوره های3 ماهه به کمیته مذکور ارسال نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز