خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

افزایش یارانه دردی از جمعیت 25 میلیونی ایران دوا نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۲۶۵

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش یارانه دردی از جمعیت 25 میلیونی ایران برطرف نمی شود.

علی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره افزایش قیمت بنزین و اعتراضات مردمی، اظهار داشت: باید بپذیریم که افزایش قیمت بنزین مردم را نگران کرده و نسبت به این موضوع اعتراض دارند.

ساری ادامه داد: حتی برای افرادی با حداقل حقوق نیز این افزایش قیمت قابل محاسبه نیست. افزایش قیمت بنزین در ایران با وضعیت درآمدی مردم نسبت به کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست. در کشورهای دیگر اگر چه قیمت بنزین نسبت به ایران خیلی بیشتر است اما در عوض مردم درآمد بیشتری دارند.

ساری گفت: افزایش قیمت بنزین برای اقشار مرفه و پولدار جامعه ایران هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد ولی باید این را نیز در نظر گرفت که تعداد این افراد بسیار اندک است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور  هشتاد و دو میلیونی ایران نزدیک به پنج میلیون افراد بیکار دارد که اگر متوسط هر خانوار را حداقل سه و حداکثر پنج نفر در نظر بگیرید. بین 15 تا 25 میلیون نفر بدون درآمد زندگی می کنند که این هزینه‌ها برای این افراد بسیار سرسام‌آور است و افزایش یارانه در شرایط فعلی تاثیری در زندگی شان ندارد.

وی بیان کرد: با افزایش قیمت بنزین هزینه‌های زندگی مردم افزایش می‌یابد بعد می‌گویند چرا آسیب‌های اجتماعی در جامعه رو به افزایش است. جواب تمامی این چراها همین‌جا است. بنابراین چگونه می‌توان بخش بزرگی از جامعه را بدون در نظر گرفتن این موضوعات زندگی‌شان را تنظیم کرد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : خیلی از ما به قانون اساسی ایران رای دادیم ، نمی‌شود  به قانون اساسی کشور رای داد اما در عمل خلاف آن اجرا شود.

وی افزود: به نظرم مسئولان باید یک فکری به حال مردم بکنند نمی‌توان شرایط کشور را به این شیوه پیش برد که مسئولان می اندیشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز