خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره سهمیه سوخت سرویس مدارس

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۱۱۵

وزیر آموزش و پرورش درباره سوخت سرویس مدارس گفت: سرویس مدارس متناسب با مسافتی که طی می‌کنند و مصرف سوختی که دارند، سهمیه سوخت خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دومین همایش هویت کودکان ایران اسلامی که در استان قزوین برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره سهمیه سرویس مدارس گفت: موضوع تامین سوخت مورد نیاز سرویس مدارس به وزارت نفت، وزارت کشور، ستاد سوخت و سازمان برنامه و بودجه منعکس شده و دوستان ما نیز در این حوزه بررسی‌های لازم را انجام داده و تمهیداتی اندیشیده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سرویس‌های مدارس متناسب با مسافتی که طی می‌کنند و مصرف سوختی که دارند سهمیه سوخت به آنها اختصاص پیدا خواهد کرد. قطعا این سهمیه از روز شروع سهیمه‌بندی به کسانی که مشمول هستند، تعلق خواهد گرفت.

حاجی میرزایی درباره مهم‌ترین اهداف دومین همایش هویت کودکان ایران اسلامی گفت: موضوع هویت نقطه آغازین شکل‌گیری شخصیت افراد است. اینکه کودکان چه درکی از خودشان  و پیرامونشان دارند، باید در فرهنگ ما، نظام تعلیم و تربیت و در مسیر یادگیری قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دوره یادگیری نسل ما دوره پیش دبستانی و ابتدایی است، زیرا شخصیت اصلی دانش‌آموزان در این دوره‌ها شکل می‌گیرد و ماموریت و رسالت آموزش و پرورش این است که جریان یادگیری را به گونه‌ای سازماندهی کند که درک دانش آموزان از خود، دین، سرزمین‌شان و... بیشتر  و غنی‌تر شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره روند اجرای زیرنظام‌های سند تحول بنیادین گفت: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین شش زیر نظام در نظر گرفته شده بود که تحولات تعلیم و تربیت در این شش حوزه اتفاق خواهد افتاد. در این شش زیر نظام‌ به بررسی حوزه‌های مدیریت و راهبری، تامین منابع انسانی مالی، سنجش و ارزیابی، برنامه درسی و فضا و تجهیزات می‌پردازد.

وی درباره دوره‌های آموزشی در راستای سند تحول بنیادین برای معلمان و مدیران مدارس گفت: دوره‌های آموزشی متعددی در سال‌های گذشته برای مدیران و همکارن فرهنگی ما در سراسر کشور گذاشته شده، اما برای تحقق آن نیازمند گام‌های جدی‌تری هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان گفت: مجلس مخالف طرح رتبه‌بندی معلمان نیست و انشالله آیین‌نامه آن که در دستور کار دولت است، تصویب خواهد شد و تا چند هفته آینده نیز تصویب می‌شود، اما زمان اعمال ضرائب آن از ابتدای مهر 98 خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز