خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق مطرح کرد:

کشور در شرایط جنگ اقتصادی نیاز به سپاه اقتصادی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۸۳۰

رئیس‌اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه اگر قبول کنیم در جنگ اقتصادی هستیم، احتیاج به یک سپاه اقتصادی برای مقابله و عبور از شرایط موجود هستیم، تصریح کرد: اگر این افق را قبول کنیم که ما در حال پایه‌ریزی سپاه اقتصادی هستیم، با یک دید بسیار بلندتری به این حرکت بنگریم و بنیان‌های اساسی‌تری را مدنظر قرار دهیم.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یحیی آل‌اسحاق در نشست شورای عالی بسیج تجار و فعالان‌اقتصادی کشور در مشهد اظهار کرد: تفاوت سپاه اقتصادی با سایر نیروهای متمرکز این است که همه مسائل اختصاصی را در خود دارد ولی ارزش‌ها در آن ضرورت پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر بتوان ترکیب ارزش و روحیه را به جامعه اصناف منتقل و توانمندی‌های اصناف را نیز به بسیج منتقل کرد، این ترکیب موفقی خواهد بود و از این طریق می‌توان به همان پیشرفتی که در حوزه نظامی داشته‌ایم، آن هم به مراتب سریع‌تر، دست پیدا کنیم چرا که امکانات حوزه اصناف بسیار بیشتر است. از این منظر در سطح کشور 3 میلیون نیروی آماده داریم که تنها کافی است از آنها استفاده شود. منتها این کار باید با ادبیات ارزش‌های اسلامی همراه باشد.

وزیر اسبق بازرگانی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز اتفاق می‌افتد، در چند افق قابل ترسیم است. افق اصلی در این بین، با توجه به شرایط کنونی، حوزه اقتصادی است که نفیا و اثباتا از ارکان عمده نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید باشد. این رکن از نظر قالب توسعه و تهدیدات اهمیت زیادی دارد. فرازی از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تاکید دارد که؛ بقا و دوام یک انقلاب به قوت اقتصادی آن بازمی‌گردد. مقام معظم رهبری در این باره اشاره داشته اند اگر قرار است انقلاب پایدار بماند، باید روی اقتصاد کار شود؛ لذا اقتصاد از این جهت رکنی اساسی است.

آل‌اسحاق خاطرنشان کرد: آنچه در حوزه اقتصادی از آن ضرب می‌خوریم، این است که به زندگی زنک(تنگدستی) گرفتار شده‌ایم. دعواهایی که در حوزه‌های اقتصادی و رابطه‌ها در این حوزه وجود دارد ناشی از عدم رعایت تقواست. مشکل ما در حوزه اقتصاد عدم سیرورت ارزش‌هاست. برای رفع این مشکلات یک سپاه و نظام مدیریتی لازم است. تشکیل سپاه یا بسیج اقتصادی یک ضرورت است. ارزش‌های بسیجی که منبعث از ارزش‌های اسلامی است را می‌توان در عمل به اقدامات خویش سیرورت داد.

وی با اشاره به آغاز کار هیات‌های اندیشه‌ورز و اصناف برای ایجاد بسیج اقتصادی در کشور بیان کرد: کار بزرگی در بسیج اصناف در حال انجام است که متناسب با تهدید روز است. لازم است فضای اقتصاد اسلامی را آرام آرام به پیش برد. در این راستا باید طرح کلی را در اختیار داشت که بدانیم چه می‌خواهیم انجام دهیم؛ سپس می‌توان هر بخش از این نگرش و برنامه را پیش برد؛ لذا کمیته‌ها و هیات‌های اندیشه‌ورز باید از با یک عقبه محکم برخوردار باشند تا بتوان بنایی را پایه‌گذاری کرد که هدف بزرگتری را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز