خبرگزاری کار ایران

در هفته کتاب صورت می‌گیرد؛

اجرای ۵۲ برنامه متنوع در آبیک/ راه اندازی ایستگاه مطالعه کتاب در برخی صنوف

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۵۳۳

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک از اجرای ۵۲ برنامه متنوع در این شهرستان طی هفته کتاب خبر داد و گفت: ۲۷ برنامه به طور مستقل توسط کتابخانه‌ها و مابقی به صورت مشارکتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رمضان حیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب اظهار کرد: به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی اجرای ۵۲ برنامه مختلف پیش بینی شده که ۲۷ برنامه مستقلا توسط کتابخانه‌ها و مابقی برنامه‌ها به صورت مشارکتی با اداراتی همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و بهزیستی برگزار می شود.

وی به دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان آبیک در هفته کتاب و عطرافشانی گلزار شهدا و دعوت از گردشگران خارجی برای بازدید از کتابخانه های عمومی این شهرستان با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفته کتاب اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در شهرستان آبیک با هماهنگی اتحادیه های اتاق اصناف، راه اندازی ایستگاه مطالعه چند دقیقه ای در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، طلافروشی ها، عکاسیها و عینک فروشی ها در هفته کتاب صورت می‌گیرد که در فاز بعدی، این ایستگاه در نمایشگاههای املاک و خودرو راه اندازی می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک ادامه داد: با مشارکت تاکسیرانی و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک فاز سه طرح تاکسی در محور هشتگرد_آبیک اجرا می‌شود.

۲۵ آبان روز عضویت ۱۰۰۰ تومانی در کتابخانه‌ها

حیدری اضافه کرد: با هماهنگی با مسئولین آموزش و پرورش شهرستان آبیک، کاروانهای دانش آموزی از کتابخانه‌های عمومی بازدید خواهند کرد این در حالی است که تنها روز عضویت ۱۰۰۰ تومانی بابت هزینه چاپ و صدور کارت عضویت برای مردم روز شنبه ۲۵ آبان ماه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: عضویت در کتابخانه‌های‌عمومی شهرستان آبیک برای خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان، مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و اعضای بسیج فعال در طول سال ۱۰۰۰ تومانی و بابت هزینه چاپ و صدور کارت عضویت است.

این مسئول از استقرار چادر جمعیت هلال احمر در روز شنبه ۲۵ آبان ماه در خیابان پاسگاه شهر آبیک خبر داد و اذعان کرد: در قالب طرح نذر کتاب، به مدت یک هفته شهروندان می‌توانند کتاب‌های اهدایی و نذری خود را اهدا کرده و عضو کتابخانه های عمومی شوند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی به شهرستان آبیک افزود: در هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک کارگاه ساخت کاردستی کتاب با حضور  دانش آموزان و کودکان برگزار می‌شود.

حیدری با اشاره به برگزاری نشست کتابخوان در سطح کتابخانه‌ای و مدارس در هفته کتاب مطرح کرد: از مدیران ادارات و پرسنل آنها برای بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک دعوت به عمل می آید و نشستی با نویسندگان برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ۲۴ آبان ماه در میعادگاه نمازجمعه میز خدمت و نمایشگاه کتاب برپا می‌شود. در هفته کتاب کلاس نقاشی همگانی با موضوع کتاب ویژه دانش آموزان برگزار و نمایشگاه کتاب با هدف آشنایی با سیره و زندگی علامه طباطبایی برپا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز