خبرگزاری کار ایران

به مناسبت میلاد پیامبر صورت گرفت؛

صلح و سازش دو طایفه بشاگردی پس از هشت سال

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۵۲۳

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت؛ دو طایفه روستای بهتیش بشاگرد پس از ۸ سال نزاع با وساطت دستگاه قضایی و بزرگان طوایف صلح و سازش کردند.

به گزارش ایلنا، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: با ورود دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف استان به موضوع اختلاف و درگیری های این دو طایفه و اقدام در جهت اصلاح ذات البین و احیای سیره عملی پیامبر اکرم(ص) در اشاعه صلح و سازش ، دو طایفه روستای بهتیش شهرستان بشاگرد به نام‌های نظری نسب و شیرزاد توانستند پس از سالیان متمادی کدورت ها را کنار گذاشته و در کنار یکدیگر با صلح و دوستی زندگی کنند.

صالحی افزود: متأسفانه درگیری‌های خونین بین این دو طایفه طی ۸ سال گذشته ۲ کشته بر جای گذاشته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به نگاه ویژه دستگاه قضایی مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، افزود: از مردم نیز خواستاریم تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در جهت ترویج سنت حسنه صلح در جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی افزود: از صداو سیما تقاضا داریم فرهنگ ارزشمند صلح و سازش را به خوبی در جامعه منعکس و فرهنگ سازی نماید و در اینخصوص علما، ائمه جمعه و... مسئولیت خطیری دارند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان از بانیان برگزاری جلسه صلح سازش دو طایفه نظری نسب و شیرزاد به ویژه شورای حل اختلاف بشاگرد قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز