خبرگزاری کار ایران

منصوری خبر داد:

افزایش 40 درصدی اعتبارات به دلیل افزایش تورم/ توانمندسازی روستاها جهت جلوگیری از مهاجرت

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۵۰۵

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 40 درصد اعتبارات طرح‌هایی که تا پایان سال گذشته به تصویب رسیده‌اند به دلیل افزایش نرخ تورم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عیسی منصوری در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان شاهین شهر و میمه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: در حوزه رونق بخشیدن برنامه اشتغال روستایی امسال نزدیک به 19 هزار میلیارد تومان تصویب شده بود که ما معادل 23هزار میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل در کل کشور معرفی کردیم.

وی از افزایش 40 درصد اعتبارات طرح‌هایی که تا پایان سال گذشته به تصویب رسیده‌اند به خاطر افزایش نرخ تورم خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با فعال کردن صندوق ضمانت تعاون و صندوق بیمه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تسهیلات داده شده به متقاضیان این دو حوزه را پشتیبانی کنیم.

معاون وزیر کار در حوزه اشتغال و کارآفرینی با تاکید بر اینکه باید به سمت تقویت زیر ساخت اقتصادی بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه در سراسر کشور حرکت کنیم، اظهار داشت: فعال‌سازی اشتغال در سطح روستاها تنها نباید وابسته به ارائه بسته‌های حمایتی از جمله تسهیلات بانکی باشد.

 وی با بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی‌ها و استفاده از مدل‌ها و تجربیات اقتصادی توانستیم نزدیک به 128 روستا را به صورت پایلوت در سطح کشور درآمدزا کنیم و از مهاجرت ساکنان آنها جلوگیری کنیم، بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز از این طرح که موجب اشتغال و کارآفرینی در سطح روستاها شده بود، حمایت کردند و بر گسترش آن تاکید داشتند.

وی از اعضای کار گروه اشتغال شهرستان شاهین شهر و میمه خواست یک نفر به عنوان نماینده که دارای تجربه و تخصص لازم در حوزه پیگیری کارآفرینی و اشتغال باشد را به وزارت کار جهت پیگیری مسائل و مشکلات کارآفرین‌های این شهرستان معرفی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز