خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

استقبال از مناظره دانشجویی مراکز علمی کاربردی البرز / یکشنبه رقابت نهایی بین منتخبان

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۴۸۳

مسئول اداره فرهنگی دانشگاه جامع علمی- کاربردی البرز گفت: برای دانشجویان مراکز علمی کاربردی که بر اساس آموزش مهارت، مباحث درسی را فرا می‌گیرند، مناظره دانشجویی، رقابت سازنده ای است که با استقبال خوب این دانشجویان در مراکز علمی کاربردی البرز روبرو شد.

مجتبی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: مسابقات مناظره دانشجویی همزمان با سراسر دانشگاههای کشور در استان البرز نیز در حال برگزاری است و در مراحل مقدماتی و نهایی، تیم منتخب استانها معرفی و در سطح کشوری این رویداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دانشجویان با توجه به ۸۶ موضوع مختلف که در حوزه‌های مختلف کارآفرینی، اشتغال، آموزش های مهارتی و بحث های آموزشی دانشگاه، مطرح شده، اعلام موضع کرده و موافقت و یا مخالفت خود را با مناظره دو طرفه، ارائه می کنند.

صفری تصریح کرد: با قرعه کشی شرکت کنندگان مراکز علمی کاربردی، جدول مسابقات تنظیم شد که طی سه روز برگزار می شود.

وی با عنوان اینکه رقابت نهایی عصر یکشنبه آینده بین منتخبان هر گروه ادامه خواهد شد، اظهار داشت: ماهیت این مناظره این است که دانشجویان برای گفت و گوی مستند بر مبنای رفرنس و با رعایت اخلاق، تمرین کنند.

صفری با اشاره به پرهیز از عامه پسند بودن گفت و گو، اذعان داشت: مهمترین مشکل در حوزه گفت و گو که در کشور مشاهده می شود، خلاء های است که در برگزاری مسابقات به آن پرداخته می شود و جدلی اخلاق مدار، بین دو گروه اتفاق می افتد.

این مسئول دانشگاهی گفت: امتیارات مناظره دانشجویی به گونه ای به شرکت کنندگان تعلق می گیرد که فقط سخنوری ملاک نباشد و باید با رفرنس و فن بیان، مطالب خود را ارائه کنند.

صفری با عنوان اینکه مناظره دانشجویی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، دنبال می شود، اظهار داشت: سازمان جهاد دانشگاهی کشور بانی برگزاری مسابقات است و طی یک هفته تمام دانشگاهها در استانها این مسابقات را برگزار می کنند. مرحله ملی، آذر ماه در مرکز استان آذربایجان شرقی برگزار  و تیم های برتر به تبریز اعزام خواهد شد.

صفری ادامه داد: این مسابقات برای سومین سال دنبال می شود و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز طی ۲ دوره قبل تیم منتخب خود را به مرحله ملی اعزام کرد که متاسفانه به مرحله نهایی راه پیدا نکرد.

رئیس اداره فرهنگی دانشجویی مرکز علمی کاربردی البرز گفت: داوران این رقابت ها از بین اساتید دانشگاهها انتخاب شدند که با معیارهای اعلام شده به دانشجویان امتیاز می دهند.

صفری با عنوان اینکه در مسابقات سال جاری ۱۲ تیم شرکت کردند، اظهار داشت: این رقابت ها در قالب ۱۴ مسابقه بین تیمی برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف این مسابقات گفت: دانشگاهها برنامه گفت و گو محور زیادی ندارند و به خصوص مراکز علمی کاربردی که بر اساس آموزش مهارت، مباحث درسی را ارائه می دهد، مناظره دانشجویی، رقابت سازنده ای است که با استقبال خوب دانشجویان مراکز علمی کاربردی البرز روبرو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز