خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در فلات مرکزی ایران صورت گرفت؛

ثبت رکورد جوجه آوری سنقر گندمزار در آبیک

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۴۵۱

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک گفت: نخستین رکورد ثبت جوجه آوری سنقر گندمزار در فلات مرکزی ایران در شهرستان آبیک رقم خورد.

امید رحمانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: یکی از اهالی روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک در زمان برداشت فصل گندم، لانه جوجه سنقرها را پیدا و خراب کرده بود و آنها را به منزل برده بود.

وی افزود: این فرد بعد از مدتی، جوجه های سنقر را تحویل اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک داد و موضوع برای صحت و سقم مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد برای نخستین بار در فلات مرکزی ایران در این شهرستان جوجه آوری سنقر گندمزار صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: سنقر گندمزار مهاجر بوده که شرایط اقلیمی و فضای مناسب موجب جفتگیری این نوع پرنده و  جوجه آوری آن در گندمزار شده که به عنوان گونه کنترل جمعیت جوندگان و آفتهای مزارع کشاورزی نقش بسزایی دارد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک بیان کرد: دو بهله جوجه سنقر گندمزار در حال حاضر در اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین در مرحله تیمار قرار دارند که پس از تیمارداری و داشتن شرایط پرواز، به دامان طبیعت بازگردانده می‌شود.

رحمانی افزود: جوجه آوری سنقر گندمزار در شمال غرب کشور مطرح بوده و رکورد داشته ایم که در فلات مرکزی ایران امسال در شهرستان آبیک شاهد جوجه آوری سنقر گندمزار بوده‌ایم.

وی ادامه داد: سال آینده در زمان برداشت گندم،  پایش و شناسایی از سنقر گندمزار و لانه های این پرنده در دستور کار قرار می‌گیرد و بین دو تا سه ماه هم برای این مهم، زمان گذاشته می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز