خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی کرج:

لزوم ترویج روش مبارزه غیر شیمیایی و بدون مصرف سم به کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۳۶۱

مدیر جهاد کشاورزی کرج، گفت: تولید محصول سالم و ارگانیک در بخش کشاورزی از مهمترین برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی کرج است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل صارمی در گفت و گو با خبرنگاران از کنترل بیولوژیک آفات به عنوان اساسی ترین برنامه های  مدیریت تلفیقی آفات یاد کرد و گفت: حرکت در راستای توسعه پایدار کشاورزی با کنترل بیولوژیک، اثرات تخریبی کمتر زیست محیطی، امکان افزایش محصول با منابع موجود، کاهش احتمال ایجاد مقاومت با مواد شیمیایی، دستیابی به روشهای کنترل بی خطر و کاهش اثرات زیان آور مواد شیمیایی روی سایر موجودات زنده مانند حشرات و میکروارگانیسمهای غیر هدف را به دنبال دارد.

صارمی  با برشمردن مزایای کنترل بیولوژیک اظهار داشت: تلاش میکنیم از طریق کارشناسان گیاهپزشکی  روشهای مبارزه غیر شیمیایی و بدون مصرف سم را به کشاورزان منطقه آموزش دهیم .

وی در ادامه استفاده از تله های فرمونی یا تشت های آبی با ترکیب لایه ای از روغن و نور لامپ (B.t) همراه فرمون جنسی در مزرعه و محیطهای گلخانه ای را از ابزارهای کنترل بیولوژیک در مزارع معرفی و تاکید کرد: با برگزاری کارگاههای اموزشی بخصوص در مزارع و تجهیز کشاورزان منطقه به علوم و فنون جدید بدنبال تولید محصول سالم و ارگانیک با محوریت کشاورز و مزرعه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز