خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد:

پروژه آبرسانی سد طالقان به قزوین ۷۴ درصد عقب است/ لزوم رفع مشکل وام بانکی سرمایه‌گذار پروژه

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۳۳۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین تاکنون باید ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی می داشت که به دلیل نبود اعتبار و مشکلات اقتصادی، فقط هشت درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۷۴ درصد از زمانبندی تعیین شده عقب است.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، یدالله ملکی روز چهارشنبه در نشست جانباز معاون وزیر نیرو، استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استان و شهرستان آبیک اظهار کرد: تمام آب شرب استان قزوین اعم از روستاها و شهرهای از آبهای زیرزمینی تامین می‌شود.

وی افزود: با توجه به بروز مشکلات در زمینه کیفیت و کمیت آب، مطالعات آب شرب استان قزوین در دستور کار قرار گرفت و تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین به کلنگ زنی پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین در سال ۹۶ اشاره و ادامه داد: با اجرا شدن این پروژه، ۸۰ درصد جمعیت استان قزوین شامل ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از آب سد بهره‌مند می‌شوند.

ملکی اضافه کرد: با اخذ ردیف برای پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین ۹۰ درصد اعتبار از سایر و ۱۰ درصد بودجه دولتی پیش بینی شد که در لایحه بودجه، ۷۰ درصد اعتبار از محل اعتبارات دولتی و ۳۰ درصد از محل سایر منابع برای این پروژه تعیین شد.

وی خاطرنشان کرد: از تیر ماه امسال پیمانکار به دلیل قیمت بالای دلار و مقرون به صرفه نبودن قیمت پیشنهادی برای شیوه بیوتی تصفیه خانه و همزمان اجرا نشدن خط لوله انتقال با احداث تصفیه خانه، پروژه تصفیه خانه را رها کرده بود.

این مسئول تصریح کرد: با سرمایه گذار رایزنی صورت گرفت و تضامین لازم انجام شد و با قیمت روز شیوه بیوتی برای احداث تصفیه خانه توافق لازم صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین افزود: تنها مشکل سرمایه گذار  پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین، وام بانکی بوده که قرار است از صندوق توسعه ملی دریافت کند اما با مشکلاتی مواجه شده و لازم است مساعدت لازم با وی در این زمینه انجام شود.

ملکی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین تاکنون باید ۸۲ درصد می شد که فقط هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷ میلیارد تومان اعتبار داریم که اگر بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم فاز نخست آبرسانی از سد طالقان یعنی به شهر آبیک تکمیل و اجرایی می شود‌.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک شرکت لوله‌سازی تعهد کرده بود لوله‌ها را در اختیار آب منطقه ای استان قزوین قرار دهد که اذعان کرده بود تعهد دهیم پول پرداخت کنیم تا لوله ها را بیاورد اما ماه ها گذشت و به دلیل انحصاری شدن، خبری از این شرکت و آوردن لوله ها برای خط انتقال نشد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: مجبور هستیم  از محل تهاتر، لوله های فولادی را برای خط انتقال خریداری کنیم.

ملکی افزود: برای تکمیل پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و با اعتبارات ۱۷ و ۲۰ میلیاردی پروژه به نتیجه نمی رسد بنابراین به مساعدت ویژه مسئولان نیاز داریم.

وی ادامه داد: مردم استان قزوین سالهای سال است که منتظر رسیدن آب سد طالقان هستند اما مردم شهر آبیک از آب شرب با کیفیت مطلوب برخوردار نیستند و به آنها قول داده ایم آب سد طالقان را نخست به دست آنها برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز