خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد؛

زنگ کتاب و دانایی در یزد پایتخت کتاب ایران به صدا در آمد/برگزاری برنامه های هفته کتاب با حضور وزیر

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۱۰۹

همزمان با آغاز هفته کتاب، زنگ دانایی با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدرسه شاهد یزد به صدا در آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این آیین با تبریک آغاز هفته کتاب ایران طی سخنانی گفت: آغاز بیست و هفتمین دوره هفته کتاب از مدرسه آغاز می شود نشان از شناخت درست و هدایت برنامه های فرهنگی به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی است.

مجید جوادیان زاده با بیان اینکه کتاب در ابعاد تربیتی و علمی به خوبی می تواند اثرگذار باشد که ما نیز در این زمینه برای آغاز هفته کتاب، این برنامه را انتخاب کرده ایم ادامه داد: برنامه های متنوعی برای هفته کتاب تدارک دیده شده که برخی برنامه ها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال خواهد شد.

وی برگزاری همایش تجلیل از کتابداران و دیدار با هنرمندان را از جمله این برنامه خواند و افزود: جشنواره مکتوب رضوی که با هدف جریان مستمر و پویا برای بسط و گسترش سیره و معارف رضوی در آثار مکتوب در این استان برگزار شد، ساعت۱۹ در خانه فرهنگ صدوقی با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد و با معرفی برترین‌ها بکار خود پایان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزاری جشن بهار مهربانی را از دیگر برنامه های این هفته با حضور وزیر دانست و عنوان کرد: حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن کوثر استانداری یزد و نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های سفر وزیر محترم در روز شنبه ۲۵ آبان ماه است ضمن اینکه حضور در روستای رئیس آباد ابرکوه، بازدید از سرای نقالی و دیدار با هنرمندان ابرکوه خاتم و مروست، دیدار با بصیری، پیشکسوت فرهنگی ابرکوه از جمله برنامه‌های وی در شهرستان ابرکوه است.

وی بیان داشت: آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی آذریزدی، آیین رونمایی از نخستین مرامنامه "کپی رایت" کشور و برگزاری برنامه تجلیل از کتابداران سراسر کشور از جمله برنامه‌‌هایی است که در این هفته دنبال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: از سال گذشته با آغاز فعالیت های جدید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش شده تا گامی سازنده در راستای ترویج امر کتاب و کتابخوانی برداشته شود.

وی با بیان اینکه سعی داریم تا هویت فردی، جمعی و شهری را مبتنی بر فرهنگ کتاب و کتابخوانی بازسازی کنیم ادامه داد: معتقدیم که اگر هویت را به کتاب پیوند بزنیم و برجسته سازی کنیم، اقدامی مثبت در این راه انجام شده است.

وی افزود: در هفته کتاب ارتباط بهتر و موثرتری در موضوعات مرتبط همراه با برنامه های پیش بینی شده شکل خواهد گرفت که رسانه های جمعی نیز در این زمینه نقش آفرین هستند و با اطلاع رسانی و پوشش گسترده خبری همراه خواهند بود.

به گزارش ایلنا، در این آیین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت و زنگ دانایی در آغاز هفته کتاب نواخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز