خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما از اواخر روز پنجشنبه در آذربایجان شرقی/ سرما مناطق زلزله زده را تحت تاثیر قرار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۷۵

مسئول روابط‌عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما از اواخر روز پنجشنبه 23 آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین ابراهیمی گفت: نفوذ زبانه پرفشار سرد و فعالیت سامانه بارشی به طور متناوب از اواخر وقت پنجشنبه 23 آبان تا روز سه شنبه 28 آبان، کلیه نواحی استان بویژه نواحی شمالی، شرقی و مناطق زلزله زده استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ابراهیمی با اشاره به کاهش محسوس دما افزود: با توجه به کاهش محسوس دما 5 تا 12 درجه سانتیگراد، توصیه می‌شود اقدامات لازم بویژه در مناطق زلزله زده استان بعمل آید.

وی با اشاره به وزش تند بادهای لحظه ای گفت: با توجه به وزش تند بادهای لحظه ای(حدود 40 تا 70 کیلومتر بر ساعت) احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء، شکستن درختان دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره دوری و اقدامات پیش گیرانه جهت جلوگیری از پرتاپ و سقوط اشیاء انجام گیرد.

ابراهیمی ادامه داد: از روز شنبه بویژه از اواخر روز یکشنبه بارش باران و برف در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان مه گرفتگی، لغزندگی و کولاک برف پیش بینی می شود.

وی گفت: هم اکنون کلیبر با در۱۰ درجه گرمترین و بستان آباد با یک درجه سانتی گراد سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۷ درجه بالای صفر است.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی بعمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز