خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز دیابت استان یزد عنوان کرد:

غربالگری رایگان دیابت در استان یزد/برگزاری دو کمپین مبارزه با دیابت

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۶۱

رئیس مرکز دیابت استان یزد با بیان اینکه دو کمپین مبارزه با دیابت در این هفته برگزار می شود گفت: غربالگری دیابت در استان یزد در این هفته هم رایگان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا آقایی میبدی با گرامیداشت هفته ملی دیابت و لزوم مبارزه با این بیماری اظهار داشت: به مناسبت هفته ملی دیابت برنامه هایی در این راستا تا پایان ماه آبان در استان یزد برگزار می شود.

وی به تشریح برنامه های هفته دیابت پرداخت و ادامه داد: دو کمپین مبارزه با دیابت در میدان آزادی و پارک آزادگان یزد در این راستا برگزار می شود تا ضمن آشنایی شهروندان با این بیماری، راه های پیشگیری و مقابله با آن را نیز فراگرفته و دنبال کنند.

رئیس مرکز دیابت استان یزد با بیان اینکه این دو کمپین به مدت دو روز در یزد برگزار می شود اضافه کرد: شعار امسال هفته دیابت نیز "از خانواده خود در برابر دیابت محافظت کنیم" است که خانواده ها هم بدانند دیابت با دامنه عوارض بیماری های مختلف یکی از تهدیدهای سلامت محسوب می شود و هر ساله قربانی و هزینه های سربار درمانی زیادی را تحمیل می کند.

وی با اشاره به اینکه غربالگری رایگان دیابت در استان یزد را در هفته دیابت هم داریم افزود: در طول سال نیز تمامی مراکز سلامت جامعه به صورت رایگان غربالگری های تمامی بیماری ها را انجام می دهند.

آقایی با تاکید بر اینکه مبارزه با دیابت و کنترل و پیشگیری این بیماری به آموزش و فرهنگ سازی نیاز دارد گفت: همچنین همشهریان می توانند با مراجعه به مرکز درمانی دیابت، مدل جامعی از خدمات درمانی دیابت نظیر تست قندخون و کلاس های آموزشی دیابت برخوردار شوند.

رئیس مرکز دیابت استان یزد با بیان اینکه اگر یکی از والدین شما مبتلا به بیماری دیابت باشند ۳۰ درصد احتمال دارد به دیابت مبتلا شوید تصریح کرد: در صورتیکه حتی یک نفر دیابتی در خانواده باشد حتما لازم است شهروندان غربالگری دیابت را جدی گرفته و انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز