خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در قزوین:

هدررفت واقعی آب در کشور حدود ۱۳ درصد است/تامین اعتبار پروژه آبرسانی سد طالقان به قزوین با مکانیسم های مختلف

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۵۶

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هدررفت واقعی آب در کشور را حدود ۱۳ درصد دانست و گفت: فضای عمومی اعتبارات محدود به سمت پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمیدرضا جانباز امروز چهارشنبه-22آبان ماه-  در سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قالب پروژه های ملی و استانی  در حال حاضر بیش از ۲۶۰ تصفیه خانه در مدار قرار دارد و بیش از ۱۰۰ تصفیه خانه آب با مکانیسمهای مختلف و ردیف های عمرانی و بخش خصوصی در حال اجراست.

وی افزود: تصفیه خانه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین به روش جدید با مشارکت بخش خصوصی و دولتی برنامه ریزی شده که اجرا شود که آب با کیفیت  با قیمت بسیار مناسب در اختیار وزارت نیرو  و خدمت مردم قرار می‌گیرد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: هدر رفت آب به معنای آب بدون درآمد  و خارج از شبکه آب مانند کنتورهای ناسالم، انشعابات مخفف و غیره حدود ۲۵ درصد است که آنچه از شبکه خارج می شود هدررفت واقعی آب  است که متوسط کشوری حدود ۱۳ درصد است.

تامین اعتبار پروژه های جدید بر اساس ضوابط اجرایی

جانباز اضافه کرد: پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین از پروژه های جدیدی است که بر اساس ضوابط اجرایی، در اولویت های بعدی تامین اعتبار قرار دارد و فضای اعتبارات محدود به سمت پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین از اولویت های مجموعه استان قزوین، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه جزو اولویت ها بوده و برای اجرای آن، از محل های مختلف  مانند پول نقد، اوراق و مکانیسم تهاتر در تبصره ۵ ماده قانونی بودجه استفاده می شود.

این مقام مسئول به فعالیت مجدد پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین اشاره و تصریح کرد: امیداوریم فاز نخست آبرسانی که به شهر آبیک است، هر چه زودتر به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین از طرحهای خوب در کشور است که ابعادش مهندسی و فنی بوده و با اجرای آن در ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا، بیش از یک میلیون نفر جمعیت از آب این سد بهره مند می‌شوند.

تامین لوله های آب طرح آبرسانی در دستور کار پیمانکار قرار دارد

جانباز مطرح کرد: با توجه به مشکلات اعتباری، برش‌ها و مقاطعی از طرح جزو اولویت‌ها قرار گرفته و هدفگذاری نخست، شهر آبیک است.

وی افزود: تلاش می کنیم در اجرای پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین تسریع ببخشیم و تامین لوله های مورد نیاز آب در دستور کار پیمانکار  قرار دارد و ظرف روزهای آینده  به سرعت لوله گذاری و آبرسانی به شهر آبیک اجرایی می‌شود تا به سرانجام برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز