خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

آبرسانی به آبیک از سد طالقان باید تمام شود / مساعدت مسئولان کشوری برای خرید لوله‌های خط انتقال

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۹۸۶

استاندار قزوین گفت: پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید موضوع آبرسانی به شهر آبیک باید تسریع بخشیده شده و هر چه زودتر تمام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور در نشست با معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور و جمعی از مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک اظهار کرد: از اول انقلاب بحث انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین مطرح بوده و سهم خدادادی از این سد برای آب شرب مردم استان باید پیش‌بینی می شد.

وی افزود: خشکسالی‌های ۳۰ سال اخیر  موجب شده آبهای زیرزمینی هم دچار مسائل جدی شده و سلامت مردم در معرض تهدید قرار گیرد و در برخی جاها آب شرب کیفیت لازم را نداشته باشد و مردم ناراضی باشند که این نارضایتی به حق است.

استاندار قزوین ادامه داد: اگر در زمینه آب شرب به نقطه بحران برسیم و خطرات جانی در میان باشد باید در تسریع پروژه آبرسانی گام برداریم.

جمالی پور اضافه کرد: کل پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین طرح مهمی است و ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتباری که نیاز دارد باید در فرآیند زمانی اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: فاز نخست طرح مذکور که آبرسانی به شهر آبیک است، برای ما بسیار مهم بوده و موضوع آبرسانی به این شهر باید تمام  شود تا مردم از آب باکیفیت بهره مند شوند.

این مسئول افزود: نباید اجازه دهیم موضوع آب آبیک به مرحله بحران برسد بلکه باید کمک کرد تا شهریور ماه سال آینده آب سد طالقان به آبیک برسد و نگرانی مردم برای همیشه رفع شود.

استاندار قزوین ادامه داد: با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور رایزنی و مذاکره شده تا با تهاتر بتوانیم لوله های  خط انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین  را خریداری کنیم.

جمالی پور مطرح کرد: لازم است مسئولان کشوری توجه ویژه به طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین داشته باشند تا به نتیجه مطلوب در زمینه آبرسانی به استان دست یابیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز