خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری شهرستان البرز:

تبلیغات انتخاباتی باید در چهارچوب قانون انجام شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۹۶۷

رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: تبلیغات انتخاباتی باید در چهارچوب قانون صورت گیرد و انتظار این است که کاندیداها برنامه های آینده خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمود محمودخانی روز چهارشنبه در نشست پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان البرز گفت: برگزاری انتخابات پرشور، سالم، توام با آرامش و امنیت و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار دارای اهمیت است زیرا دشمنان نظام همیشه با سیاه نمایی و دروغ پردازی خواسته اند حضور پرشور مردم را کمرنگ نشان داده و با انواع حیله ها، توطئه ها و فتنه ها مانع حضور مردم در انتخابات شوند اما مردم ایران اسلامی پای آرمان های خود ایستاده اند و با حضور خود توطئه های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

وی افزود: مقام رهبری نیز همیشه تاکید داشته‌اند که انتخابات باید پرشور و در سلامت و امنیت کامل برگزار شود و وظیفه همه ما این است که با عملکرد مثبت خود حضور مردم در انتخابات را حداکثری کنیم.

محمودخانی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای اولین بار دادستان به عنوان مدعی‌العموم در هیات اجرایی شهرستان حضور خواهد داشت و همین موضوع می تواند تضمین کننده سلامت انتخابات و ضمانت اجرای صحیح قانون خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان البرز تاکید کرد: تاثیر فضای مجازی در برگزاری انتخابات بسیار گسترده و حساس است و می تواند کارکردهای مثبت و منفی گوناگونی در فضای حقیقی انتخابات داشته باشد به همین خاطر رصد فضای مجازی بسیار دارای اهمیت است و دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به رصد و کنترل این فضا باید تلاش مجدانه ای داشته باشند تا از ایجاد تنش در سطح جامعه جلوگیری شود.

وی گفت: انتظار از فعالان فضای مجازی این است که با قوانین این حوزه آشنا شوند تا خدایی ناکرده افراد به دلیل عدم اطلاع و آشنایی به قانون دچار مشکل نشوند.

محمود محمودخانی در ادامه اظهار کرد: اموال و امکانات عمومی و دولتی که در اختیار دستگاه ها مختلف قرار دارد نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد و یا به نفع کاندیداها استفاده شود و در صورت مشاهده برخورد بدون اغماض قضایی صورت خواهد گرفت و همه باید تلاش کنیم تا هیچ شائبه جانبدارانه ای در برگزاری انتخابات ایجاد نشود.

این مقام قضایی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی باید در چهارچوب قانون صورت گیرد و انتظار این است که کاندیداها به نکات مثبت خود اشاره کنند و برنامه های آینده خود را ارائه دهند و به طرفدارانشان نیز این مطلب را تذکر دهند و بر اساس موازین قانونی رفتار کنند.

محمودخانی تاکید کرد: تخلفات انتخاباتی در دوره های گذشته باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لازم تذکرات و هشدارهای لازم به اشخاص مختلف داده شود تا با نگاه پیشگیرانه به استقبال برگزاری انتخابات پیش‌رو برویم.

رئیس دادگستری شهرستان البرز در پایان اظهار داشت: یک شعبه در دادسرا و یک شعبه نیز در دادگستری شهرستان البرز برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی بر حسب ویژه انتخبات تعیین شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز