خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو:

طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به قزوین مشکل فنی و اجرایی ندارد/ اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پروژه

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۹۳۹

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین مشکل فنی و اجرایی ندارد و اگر پول باشد برای اجرا مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین از قزوین، حمیدرضا جانباز  در نشست با استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استان و شهرستان آبیک اظهار کرد: در تمام پروژه ها و طرح های آب و فاضلاب سعی کرده ایم از تمام ظرفیت های اجرایی و قانونی استفاده کنیم که در پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین هم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده ایم.

وی افزود: به محض انجام مطالعات طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین، موضوع در ستاد وزارت نیرو مصوب شد و به طور ویژه از پروژه حمایت کردیم.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین مشکل فنی، اجرایی و طراحی ندارد و موضوع اصلی پروژه، تامین اعتبار است.

جانباز اضافه کرد: با حمایت مجلس، کمیسیون عمران، مرکز پژوهش ها و الطاف مقام معظم رهبری برای نخستین بار از محل صندوق توسعه ملی برای شهرهای دارای تنش آبی بالا، اعتبار اختصاص می‌یابد که برای پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که پول نقد هم است.

وی خاطرنشان کرد: با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مذکور و ۲۰ میلیارد تومان اعتباری که وجود دارد، میتوان به سرعت پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین را پیش برد و سریعا قطعه اول را که به سمت آبیک است، اجرا کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد:

به دلیل تغییر لوله ها از چدن به فولاد، راحت‌تر می‌توان با شرکت فولاد تهاتر کرد و طبق بند واو تبصره ۵ قانونی  عمل کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: دغدغه‌ای برای  تصفیه‌خانه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین وجود ندارد و با پیشرفت فیزیکی خط انتقال، با نصب فیلترها و دستگاه  فیلتراسیون می‌توان آب را به آبیک رساند.

جانباز مطرح کرد: تهاتر نفتی برای پروژه های آب و فاضلاب منتفی نیست اما برای پروژه های بزرگ این مهم، خیلی عملیاتی نشده و باید به موازات به پیش برویم.

وی افزود: هر راه حلی را که به ذهن ما رسیده و در  کشور وجود داشته، درباره پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین به کار برده ایم این در حالی است که این پروژه مشکل فنی ندارد و اگر پول باشد، اجرایی می‌شود در حالی که در تنگنای اعتباری هستیم و شرایط تحریم و جنگ اقتصادی برای اجرای پروژه ها ما را در تنگنا قرار داده اما با راهکارهای مختلف و ظرفیت‌های قانونی بالادست و غیره  سعی می کنیم پروژه ها را به پیش ببریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز