خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری شهرستان خاتم:

دستگاه ها در کاهش تخلفات انتخاباتی یکپارچه باشند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۹۰۲

رئیس دادگستری شهرستان خاتم گفت: برگزاری یک انتخابات باشکوه، پر رونق و کم حاشیه، نیازمند تعامل و هماهنگی کلیه دستگاهها و نهادهای متولی در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی مدرس زاده در نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان خاتم  اظهار داشت: بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضائیه و در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تشکیلات قضایی در هر حوزه انتخابیه، ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیئت اجرایی، باید تدابیر لازم را در محدوده مقررات جهت پیشگیری از هرگونه جرائم و تخلفات انتخاباتی مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: پیشگیری به هنگام، برخورد قانونی سریع و خارج از نوبت و پیش بینی به موقع به عنوان اصول اصلی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی است.

این مقام قضایی، اصل دیانت و تقوا، شفافیت و امنیت را لازمه رقابت سالم و انتخابات خوب دانست و تصریح کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت و قابلیت های تمام دستگاه ها و ارگان ها در راستای برگزاری انتخاباتی سالم گام برداشت.

وی، ویژگیهای جرائم انتخاباتی را به سه بازه زمانی قبل از انتخابات، حین انتخابات و بعد از انتخابات تقسیم کرد و خاطرنشان ساخت: عوامل اجرایی، نظارتی، نامزدها، رأی دهندگان و رسانه ها همه و همه باید دست به دست هم دهند و با رعایت قانونمداری، امانت داری و مسئولیت پذیری زمینه ساز برگزاری یک انتخابات خوب، شفاف، آزاد و با شکوه باشند.

رئیس دادگستری شهرستان خاتم عنوان کرد: درباره جرائم و تخلفات انتخاباتی در صورت لزوم  از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی می‌شود و هر هفته گزارشی  به ستاد شهرستان و ماهی یک بار گزارش ها در خصوص شرایط حوزه قضایی در مورد روند انتخابات به مرکز استان ارسال می گردد.

به گزارش ایلنا، در پایان جلسه رؤسای ادارات و مسئولان شهرستان هرکدام مسائل و مشکلات انتخاباتی و راهکارهای مقابله با تخلفات مربوطه در حیطه وظایف خود را مطرح و پیرامون آن به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز