خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز:

دهه فجر آغاز عملیات اجرایی پروژه شهرک صنعتی نظرآباد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۳۹۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های‌صنعتی البرز با اشاره به احداث شهرک صنعتی نظرآباد شماره 2, گفت: شرایط اشتغالزایی برای هر هکتار، بالغ بر 50 نفر خواهد بود و طبق این الگو با بهره برداری از 30 هکتار، هزار و 500 اشتغال زایی خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، محمدامین فرشی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شهرک صنعتی نظرآباد شماره 2 با مصوبه شرکت صنعتی که در سال 83 صادر شده است بنابر دلایلی، عملیاتی نشد و این طرح تاکنون معطل مانده بود. 

فرشی افزود: در حال حاضر 90 هکتار از اراضی شهرک صنعتی نظرآباد شماره 2، آزادسازی شده است و مشغول تشخیص محدوده هستیم تا هر چه زودتر فعالیت آغاز شود.

فرشی با بیان اینکه 70 هکتار دیگر از این پروژه ها در حال طی کردن مراحل قانونی خود است، گفت: این 70 هکتار مراحل نهایی تعیین تکلیف را می‌گذراند و در صورت تایید، شرایط طرح به 160 هکتار خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تا دهه فجر عملیات اجرایی با کلنگ زنی پروژه فوق آغاز خواهد شد، گفت: این شهرک صنعتی دارای واحدهای خاص صنایع تبدیلی، کشاورزی و کم‌آب خواهد بود. 

وی با بیان اینکه شرایط اشتغال زایی برای هر هکتار بر اساس نرم روال عادی بالغ بر 50 نفر خواهد بود، گفت: نمی توان آمار قطعی داد اما طبق این الگو با بهره برداری از 30 هکتار، هزار و 500 اشتغال زایی خواهیم داشت. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه شهرک صنعتی نظرآباد شماره 2، بر اساس مساحت‌های مختلف متقاضی، بررسی و دسته بندی خواهد شد، گفت: اگر قطعات پنج هزار متر مربعی تفکیک شود، بیش از 200 واحد در این شهرک صنعتی مستقر خواهند شد. 

وی زیرساخت های این شهرک صنعتی را در مجاورت زمین منطقه برشمرد و افزود: یک حلقه چاه آب در شهرک صنعتی نظرآباد شماره 2 وجود دارد و فقط نیازمند شبکه توزیع آب در منطقه هستیم؛ همچنین داخل منطقه شبکه توزیع برق نیز قرار دارد. همچنین گاز روستایی باقر آباد نیز در دل زمین های شهرک صنعتی شماره 2 نظرآباد عبور کرده است. 

فرشی با بیان اینکه تمام واحدهای صنعتی موجود در استان طبق اهداف شعار سال فعالیت داشتند، گفت: رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی و جهاد اقتصادی موجب شده تا اغلب صاحبان صنایع از شرایط خود رضایت کافی داشته باشند. 

فرشی با اشاره به اینکه هر منطقه صنعتی نیاز خود را بررسی و تامین می‌کند، گفت: شهرک صنعتی شماره 2 نظرآباد در مرز استان قزوین واقع شده و در این منطقه صنایع به صورت پراکنده مستقر هستند، برای مثال واحد تولید کود شیمیایی در این محدوده وجود داره که با بهبود شرایط می‌تواند از ظرفیت‌ شهرک‌های صنعتی استفاده کند. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در پاسخ به این سوال که تقسیم بندی زمین های مربوط به واحدهای صنعتی به چه شیوه ای انجام می‌شود، گفت: فاز بندی می کنیم و بر اساس مراجعات و بررسی نیاز ها زمین های این شهرک برش خواهد خورد و نیاز سنجی فاز اجرایی می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز