خبرگزاری کار ایران

فرماندار خلیل آباد:

بانک ها وثیقه محل اجرای سرمایه گذاران را بپذیرند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۳۳۸

فرماندار خلیل آباد گفت: در حال حاضر 12 فقره تفاهم نامه اقتصادی به ارزش 128 میلیارد تومان انجام شده است که برای 400 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، ابراهیم قاسم پور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی  که با حضور مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری ، مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی و مدیران دستگاههای اداری شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد:تا کنون  30 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع با 70 مصوبه در این شهرستان  برگزار که 13 مورد از جلسات ستاد تسهیل در محل کارگاه ها تشکیل شده است.

وی از اخذ مجوز کارخانه آسفالت ایرج آباد خبر داد و اظهار کرد: با همکاری امام جمعه ، نماینده و نیز دستگاه قضا در یک همگرایی مثبت توانسته ایم در شهرستان  موانع زیادی را از سر راه تولید برای سرمایه گذاران مرتفع کرده و با امید واری به کار و تولید مشغول باشند.

قاسم پور از روند اجرایی کارخانه لبنیات در روستای نقاب خبر داد و گفت: 200 نفر  از اهالی روستای نقاب در این کارخانه سهام دار هستند که به صورت یک تعاونی فعالیت می کنند.

وی سپردن اختیارات لازم به مسئولان شهرستان رامورد تاکید قرار داد و گفت: با سپردن امور و تفویض اختیار سرعت کار بیشتر می شود ، لذا از مدیران استان تقاضا می شود برای سرعت کار سرمایه گذاران با صدور پیش مجوز بر سرعت کار سرمایه گذاری بیافزایند.

فرماندار خلیل آباد خواستار پذیرش محل طرح به عنوان وثیقه توسط بانکها با ارزش کاری که در محل صورت می گیرد مورد قبول بانکها قرار گیرد تا تسهیلات با سرعت زمان بیشتری در اختیار متقاضی و سرمایه گذار قرار بگیرد.

قاسم پور از سرپرستی بانک کشاورزی خراسان رضوی خواست با تامین نیروی کارشناس مقیم در این بانک زمان رسیدگی به متقاضی را به کوتاه ترین زمان کاهش دهند.

در این جلسه حمیدرضا صدیقی رئیس اداره تعاون ، کار و  دبیر کارگروه اشتغال شهرستان از اختصاص بیش از 11 میلیارد تومان از محل بند ب تبصره 16 به این شهرستان خبر داد و خواستار همکاری بانک ها در پرداخت این تسهیلات به متقاضیان شد.

وی با اعلام اینکه 75 درصد تعهصد شهرستان در بحث اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است گفت: تا کنون از 413 نفر تعهد اشتغال 325 نفر ثبت سامانه شدند.

همچنین مجتبی همتی رئیس دادگستری شهرستان خلیل آباد با اعلام اینکه در بحث مثلث اقتصادی یکی از مهم ترین خلع ها اخذ مجوز های افراد سرمایه گذار است که در مسیر بروکراسی اداری معطل می ماند.

وی اظهار داشت: سپردن اختیار به شهرستان ها موجب می شود مسائل مختلفی در شهرستان با مدیریت فرماندار و دیگر اضلاع مثلث اقتصادی فرهنگی حل گردد.

رئیس دادگستری خلیل آباد تولید محصول را یکی از برنامه ها نام برد و افزود: موقعی می توانیم موفق باشیم که تضمینی برای بازار فروش تولیدات را داشته باشیم.

وی از مدیران استان خواست در کنار صندوق های بیمه صندوقی را با کمک معین های اقتصادی تشکیل شود تا فرد سرمایه گذار در صورت رکود بازار این صندوق بتواند فرد کارآفرین و سرمایه گذار را حمایت کند تا تولید و رونق آن با چالش مواجه نشود.

همتی حمایت از سرمایه گذار را امری ضروری دانست و گفت: دادگستری و دستگاه قضا در شهرستان با حمایت کامل از کارافرینان و فعالان اقتصادی به صورت ویژه حمایت می کند و حتی در بحث مسائل خانوادگی هم مشاوره حقوقی به آنان می دهد.

وی کاهش دغدغه تولید کنندگان و کارآفرینان را مورد توجه قرار داد و گفت دستگاه قضایی کمک به اقتصاد شهرستان و کارآفرینان را وظیفه خود می داند.

در ادامه معین های اقتصادی این شهرستان هر یک گزارش فعالیت خود را  طی 5 ماه گذشته بیان کردند.

قابل ذکر است مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هر یک با تیمی از معاونین و کارشناسان این حوزه از چندین کارگاه اقتصادی از جمله سرد خانه 1100 روستای جابوز، خوراک دام روستای نقاب و کارخانه لبنیات در این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز