خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی در اولویت است/ پاکسازی مشهد با جمع آوری 6 هزار معتاد متجاهر

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۱۹۲

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت مصون سازی جامعه از تبعات اعتیاد، گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی در اولویت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و پیشگیری از بروز آن همواره در دستورکار جلسات این شورا قرار داشته است.

وی با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با مواد مخدر، افزود: این تفکر که می‌گوید نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و قضایی و یا سازمان زندان ها به دنبال بگیر و ببند هستند، اشتباه است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دستورکارهای جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که به صورت ماهانه برگزار می شود، باید هم مفید باشد و هم به تصمیم گیری منتهی شود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه «پیشگیری» راه حل اصلی در مواجهه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد است، تصریح کرد: استفاده از امکانات استانی و بخش خصوصی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد آثار سازنده ای به دنبال خواهد داشت.

کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی در اولویت است/ پاکسازی مشهد با جمع آوری 6 هزار معتاد متجاهر

وی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری در قشر دانش آموز، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی ظرفیت ها و امکانات فراوانی در اختیار دارند، اداره کل آموزش و پرورش استان با استفاده از این ظرفیت ها و توانمندی خیرین می تواند برای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزان متمرکز شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و آگاه سازی دانش آموزان و والدین در امر اعتیاد و آسیب های اجتماعی امری ضروری است، افزود: مرکز ماده 16 ترک اعتیاد و نگهداری از معتادین متجاهر حسن آباد مشهد با پیگیری‌های دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تکمیل خواهد شد، این مرکز بین 5 تا 6 هزار نفر ظرفیت پذیرش دارد.

رزم‌حسینی با ارائه آماری در حوزه معتادین از سوی نیروی انتظامی، تاکید کرد: اگر 6 هزار نفر از معتادین متجاهر جمع آوری شوند، شهر مشهد پاکسازی خواهد شد، لذا این مهم در دستور کار قرار دارد و حول محور آن پیگیری صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت معین های اقتصاد مقاومتی استان برای کاهش آسیب های اجتماعی، متذکر شد: معین های اقتصاد مقاومتی استان مدیر توسعه منطقه هستند و در حوزه نیازهای اجتماعی و رفاهی جامعه هم می توانند ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز