خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در نشست خبری مطرح کرد:

یزد استعداد دانش بنیان دارد/ تامین آب یزد و توسعه حمل و نقل ریلی هدیه رئیس‌جمهور به مردم یزد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۸۸۵

رئیس‌جمهور با اشاره به بهره برداری از دومین کارخانه نوآوری کشور در یزد گفت: یزد استعداد دانش بنیان دارد و می‌تواند قطب دانش بنیان کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در جریان سفر یکروزه خود به یزد و برگزاری نشست خبری با خبرنگاران به تشریح این سفر و دستاوردهای ان برای استان یزد پرداخت و اظهار داشت: طرح هایی که در این سفر افتتاح شد برای مردم یزد، استان یزد و بلکه برای کشور بود تحولی بزرگ و دستاوردی عظیم به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر به مردم دو وعده دادیم که یکی در حوزه راه و حمل و نقل با اعتبار ۵۲۵ میلیارد تومان و دیگری پروژه های حوزه آب است که تا پایان دولت تکمیل و بهره برداری می شود.

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی های استان یزد به ویژه در زمینه دانش بنیان و های تک اضافه کرد: دولت برای جهانی شدن این صنعت اقداماتی را دنبال کرده و با اقداماتی که انجام شده 11 شرکت دانش بنیان در یزد گزارش کار خود را ارائه دادند که در پی حل مشکلات عنوان شده هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت های زیرساختی بسیاری در حوزه صنایع های تک انجام شده که باید توسعه یابد اظهار داشت: کارخانه نوآوری که در یزد افتتاح شد، دومین کارخانه نوآوری کشور است و امیدواریم بتواند زمینه فعالیت و جذب جوانان تحصیلکرده را فراهم کند و به اهداف خود برسد.

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون مهاجرپذیری استان یزد نیز گفت: خوشبختانه یزد استانی جذاب از هر لحاظ است و اصل جاذبه یزد برای مهاجرپذیری نیز امری مثبت و پسندیده است که به واسطه جایگاه جغرافیایی خوب یزد و جایگاه فرهنگی و تمدنی مناسب این استان است اما دولت بودجه خاصی را در این زمینه به طور خاص مدنظر ندارد زیرا بودجه ها عمومی و برای همه بخش ها است.

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی یزد در بخش درمان، بهداشت و سلامت نیز عنوان کرد: استان یزد در بخش درمان نیز یک قطب است ضمن اینکه در بسیاری دیگر از شهرهای کشور از جمله تهران و شیراز نیز این جاذبه وجود دارد.

وی اظهار داشت: در این سفر علاوه بر بودجه هایی که به استان تخصیص یافته با توجه به ضروریاتی که دیده شد مبلغ ۳۰ میلیارد تومان هم به بخش درمان اضافه کردیم.

روحانی در مورد طرح های حوزه آب در یزد نیز بیان کرد: اعتبارات خوبی در این زمینه دیده شده و با مشارکت بخش خصوصی اقدام خوبی در حال انجام است بنابراین مردم یزد نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: تامین آب آشامیدنی یزد تا ۳۰ سال آینده و توسعه حمل و نقل ریلی در استان دو هدیه مهم رئیس جمهور به مردم استان یزد در سفر به این استان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز