خبرگزاری کار ایران

رئیس‌دانشکده علوم پزشکی نیشابور خبرداد:

برگزاری کنفرانس بین‌المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۸۶۷

رئیس‌دانشکده علوم پزشکی نیشابورگفت: کنفرانس بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان در نیشابور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محسن عظیمی نژاد از سونوگرافی هیپ به عنوان روشی نوین در علم پزشکی برای تشخیص و درمان به موقع عارضه در رفتگی لگن در کودکان یاد کرد و افزود: مفصل هیپ محل اتصال استخوان ران به استخوان لگن است که در برخی از نوزادان به دلایلی ممکن است قرار گرفتن استخوان ران در استخوان لگن به خوبی شکل نگرفته باشد. 

عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: امروزه برای تشخیص و درمان این مشکل از روش های کم تهاجمی و غیر جراحی استفاده می کنند که یکی از این روش ها سونوگرافی مفصل هیپ است.

 وی بیان داشت: پروفسور رینهارد گراف پزشک نامدار در زمینه ارتوپدی کودکان با ارائه تجربیات خود برای تشخیص این عارضه، سونوگرافی مفصل هیپ را پیشنهاد کرد که با انجام این سونوگرافی و تشخیص سریع این مشکل، از هزینه‌های درمان که بر خانواده تحمیل می‌شود کاسته می‌شود. 

وی خاطرنشان شد: در حال حاضر این سبک در اروپا بکار برده می شود و امیدواریم با برگزاری این کارگاه در نیشابور بتوانیم به نهادینه کردن آن در کشور کمک کنیم. 

دکتر عظیمی نژاد عنوان کرد: در نخستین سفر دکتر محمدشمس شرق به نیشابور و بعد از مذاکرات انجام شده برای ساخت مرکز پزشکی ناباروری و سلامت مادر و جنین شمس شرق در سال١٣٩۵ و به پیشنهاد ایشان آغاز برگزاری این کنفرانس رقم خورد که می تواند نویدبخش استفاده از یک روش کم هزینه برای تشخیص و درمان در رفتگی مفصل هیپ نوزادان به جای یک روش جراحی و پر هزینه باشد. 

شایان ذکر است کنفرانس بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان با حضور پروفسور رینهارد گراف متخصص ارتوپدی و صاحب سبک جهانی سونوگرافی هیپ نوزادان از اطریش، دکتر مهرزاد مهدی زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس انجمن رادیولوژی ایران، دکتر محمد شمس شرق از بیمارستان هیرزلندن زوریخ سوئیس، دکتر امین رازی علوم پزشکی مشهد، دکتر سید علی علمداران استاد و فوق تخصص رادیولوژی کودکان در تاریخ ٢١ آبان تا ٢٣ آبان ماه در مجتمع امیران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز