خبرگزاری کار ایران

با دستور رئیس جمهور؛

طرح‌های صنعتی، معدنی، اقتصادی و زیربنایی یزد بهره برداری شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۸۴۹

طرح های حوزه صنعت و معدن، اقتصاد، ارتباطات، نفت و زیربنایی استان یزد از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه شورای اداری یزد و با دستور رئیس جمهور بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع صنعتگران در شهرستان مهریز از طریق ارتباط ویدئویی با جلسه شورای اداری یزد، این استان را استانی صنعتی دانست و اظهار داشت: 420 قلم از کالا و محصولات تولیدی این استان در بیش از 90 کشور دنیا خریدار دارد.

وی با بیان اینکه به زودی از 900 طرح صنعتی در استان یزد بهره برداری خواهد شد افزود: این طرح ها در حال حاضر بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری شده است.

رحمانی همچنین از انعقاد سه مورد تفاهم نامه از سوی ایمیدرو در حوزه معادن خبر داد و عنوان کرد: تفاهم نامه ای برای ایجاد سه شهرک در حوزه فرش دستباف یزد و ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهرات، پوشاک و در یزد و شهرستان تفت امضا شده است که نوید آینده ای درخشان برای این استان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تلاش دولت حل مشکل اشتغال و رفع بیکاری است اظهار داشت: ایجاد ۸۰ پایگاه در شهرهای کمتر توسعه یافته با هدف ایجاد اشتغال نیز در دستورکار قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این نشست، در ارتباطی ویدئویی با وزیر نفت نیز پروژه هایی در شهرستان اشکذر افتتاح شد که بیژن نامدار زنگنه طی سخنانی اظهار داشت: استان یزد از نظر گازرسانی یک استان سبز است و 98 درصد جمعیت استان یزد به صورت مستقیم از گاز طبیعی برخوردار هستند.

وزیر نفت با بیان اینکه امسال 194 میلیارد تومان در گازرسانی روستایی هزینه شده و می شود تصریح کرد: 12 کیلومتر خط انتقال اختصاصی برای پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی اشکذر ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست 142 طرح در حوزه کشاورزی نیز به طور همزامان بهره برداری شد و مجموعا در این سفر هیات دولت به یزد حدود 500 پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار 500 میلیارد تومان در بخش های مختلف بهره برداری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز