خبرگزاری کار ایران

آیت الله همدانی:

هدف اختلاف شیعه و سنی برای تجزیه ایران و کشورهای منطقه است/ وحدت مسلمانان مهمترین موضوع راهبردی جهان اسلام

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۷۸۴

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز گفت: «ایجاد اختلافات بین شیعه و سنی در کشورها»، «درگیری و کشتار مسلمان‌ها توسط یکدیگر»، «تخریب امکان مقدس»،«توهین به شخصیت‌های محبوب هر مذهب با استفاده از ابزارهای حقیقی و مجازی» از اهداف طرح «خاورمیانه بزرگ» برای تجزیه ایران و کشورهای منطقه است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله حسینی همدانی همزمان با آغاز هفته وحدت در جمع اساتید، روحانیون و ائمه جماعات نمازخانه‌های اهل سنت استان البرز با بیان اینکه جنگ‌هایی که در طول تاریخ انجام‌ شده چند دسته است، بیان داشت: برای هرکدام از این جنگ‌ها مؤلفه‌هایی مانند اراضی، منابع، ثروت و امثال‌ذلک قرار دارد.

وی با بیان اینکه «جنگ هویتی» یکی از جنگ‌های حساس در این دوره تاریخ است، اظهار داشت: در «جنگ هویتی»، دشمن با شناسایی گسل‌های دینی، مذهبی، قومی، فرهنگی و علایق مردم به تحریک آنها می‌پردازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: دشمن در «جنگ هویتی» افراد و گروه‌ها را بر اساس علایق‌شان گرد هم جمع‌آوری می‌کند و با طراحی یک هدف و منفعت مشترک آنها را به حرکت درمی‌آورد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه ماهیت «جنگ هویتی»، عقیدتی و فرهنگی است، یادآور شد: در «جنگ هویتی» توجه دشمن به‌جای مرزهای جغرافیایی، متوجه مرزهای عقیدتی و فرهنگی است.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن در «جنگ هویتی» به‌جای حمله به آب‌وخاک؛ به مقدسات، ارزش‌ها، آرمان‌ها، امکان، آثار و نمادهای مقدس هر مذهب حمله می‌کند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه ماهیت دفاع در «جنگ هویتی» متفاوت از جنگ سنتی است، عنوان کرد: دفاع در «جنگ هویتی» باید دفاع فرهنگی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به طرح «خاورمیانه بزرگ»؛ سناریوی شوم استکبار برای تجزیه ایران و کشورهای منطقه، خاطرنشان ساخت: هدف این طرح هویت زدایی از دین و تشکیل یک جهان تک‌قطبی به رهبری آمریکا بود.

وی بابیان اینکه نقطه مرکزی واصلی این طرح شعله‌ور کردن جنگ‌های نیابتی و مذهبی است، گفت: ابزار این طرح تربیت گروه‌هایی به اسم عقاید دینی ولی با فکر ضد دینی مثل تکفیری‌ها، سلفی‌ها و امثال‌ذلک است تا در این مسیر به‌وسیله تشدید اختلافات بین شیعه و سنی حرکت کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز افزود: «ایجاد اختلافات بین شیعه و سنی در کشورها»، «درگیری و کشتار مسلمان‌ها توسط یکدیگر»، «تخریب امکان مقدس»، «توهین به شخصیت‌های محبوب هر مذهب با استفاده از ابزارهای حقیقی و مجازی» از اهداف این طرح است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه فراهم‌کنندگان و پیاده کنندگان این مسیر از هر دو فرقه هستند، ادامه داد: دو فرقه سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی فراهم‌کنندگان این جنگ‌ها هستند.

وی بابیان اینکه طرح «خاورمیانه بزرگ» به درایت امام و رهبر معظم انقلاب با شکست روبه‌رو شد، گفت: حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب با برداشت صحیحی که از دین و سیره پیامبر اکرم (ص) داشتند مسئله وحدت جهان اسلام را به‌عنوان راهبرد معرفی کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز اضافه کرد: به تعبیر امامین انقلاب تنها راه نجات اسلام در تمام عرصه‌ها فقط و فقط اتحاد و وحدت است.

وی با بیان اینکه «جنگ هویتی» اساس اسلام را هدف قرار داده، تأکید کرد: هفته وحدت با محور قرار دادن شخصیت اول جهان خلقت، پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان نماد جریان وحدت مطرح شد و تمام توطئه‌های دشمنان را بر هم زد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اعتقاد جدی به مسئله وحدت دارند، گفت: رهبری در پنج محور «تعریف اصول و محورهای مشترک وحدت‌بخش»، «پافشاری منطقی بر اصول هر مذهب توسط پیروان آن همراه با ایجاد فضای گفتگوهای سازنده»، «تحمل مخالف در زیست جمعی و مواجهه کریمانه و برادرانه»، «تقویت تعامل بین علما، دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام»، «بصیرت و زمان‌شناسی و شناخت عمیق از دشمن و نقشه‌ها و ترفندهای او» بر این موضوع تأکید دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود در توصیه‌هایی به ائمه جماعات نمازخانه‌های اهل سنت استان البرز، گفت: بالباس روحانیون اهل سنت در جلسات، اجتماعات و راهپیمایی شرکت کنید چراکه خود این عمل وحدت‌آفرین است.

وی در پایان بابیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد گسل‌های قومی و فرقه‌ای در ایران است، گفت: ایران متشکل از قوم‌های متنوع با آئین‌ها مذهبی مختلف است لذا دشمن به ایرانی بودن ما که همه در کنار هم با صلح زندگی می‌کنند طمع ورزیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز