خبرگزاری کار ایران

فرماندار مشهد مطرح کرد:

تقسیم مشهد به ۱۹ منطقه انتخاباتی/ افزایش 27 درصدی شعب اخذ رای در مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۹۶

فرماندار مشهد گفت: تعداد شعب اخذ رای پیش‌بینی شده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر مشهد و بخش مرکزی این شهرستان در مقایسه با دوره گذشته این انتخابات ۲۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد رضا هاشمی در این خصوص گفت: در شهرستان مشهد، در سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد هزار و ۵۸۱ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که هزار و ۵۲۰ شعبه آن مربوط به بخش مرکزی است که البته این آمار پس از تایید هیات مرکزی نظارت رسمیت خواهد یافت.

وی به افزایش جمعیت شهر مشهد پس از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ تاکنون اشاره و بیان کرد: افزایش تعداد شعب به واسطه حجم بالای آرای اخذ شده در برخی شعب در دوره قبلی انتخابات و همچنین رشد جمعیت در این شهرستان بوده است و در زمان مقتضی آمار واجدان شرایط حضور در انتخابات اعلام می شود.

فرماندار مشهد گفت: در انتخاباتی که دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود بخش مرکزی به مناطق ۱۹ گانه انتخاباتی با ۱۹ مسئول اجرایی تقسیم شده است و در هر بخش مسئولان دستگاه نظارتی انتخابات و فرماندهان انتظامی نیز تعیین شده و هماهنگی های لازم بین آنان با برگزاری جلسات مشترک انجام شده است.

هاشمی به آسیب شناسی انتخابات دوره‌های گذشته اشاره کرد و گفت: حضور به موقع نیروی انتظامی به عنوان دغدغه‌ای در انتخابات گذشته را مد نظر قرار داده ایم و همچنین اعلام می‌کنم در خصوص تامین تعرفه رای گیری در انتخابات پیش روی مجلس در مشهد دغدغه ای وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: انتخابات ناموس سیاسی ماست و به طور قطع در مسیر برگزاری انتخابات، آخرت خود را برای دنیای دیگران به فروش نمی رسانم و به مردم قول می دهم از آرای آنان و هر کسی که انتخاب کنند حراست کنم.

فرماندار مشهد به بخشنامه وزارت کشور مبنی بر به کارگیری نیروهای این وزارتخانه در فرمانداری ها اشاره کرد و گفت: خوش نیت معاون سیاسی سابق فرمانداری مشهد را فردی اخلاق مدار و با تجربه می دانم و در حال حاضر نیز از تجربیات ایشان استفاده می کنم و اعلام می کنم اینجانب برای ایشان نامه عدم نیاز در فرمانداری صادر نکرده ام.

فرماندار مشهد طرح مثلث اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی را دغدغه استانی مشهد دانست و گفت: شهرستان مشهد ۵۶ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است و در حال حاضر در قالب این طرح ۲۶۶ طرح اقتصادی با ۴۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد ۷۶ هزار شغل در نظر گرفته شده است.

هاشمی افزود: ۱۴ جلسه با شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد ۷۰ مصوبه داشته است و در حال حاضر دغدغه نخست اقتصادی فرمانداری تثبیت اشتغال برای چهار هزار و ۴۴۲ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی موجود در این شهرستان است.

فرماندار مشهد گفت: مسایل اجتماعی در این شهرستان، دغدغه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و وزیر کشور است و در این خصوص فرمانداری نیز در راستای وظایف محول شده از وزارت کشور عمل خواهد کرد.

هاشمی افزود: طرح نجات برای ساماندهی مسایل اجتماعی حاشیه شهر مشهد با تاسیس ۲۴ دفتر تسهیلگری با همکاری استانداری و شهرداری مشهد، در هشت محله مهرآباد، پورسینا، شهید قربانی، سیس آباد، دروی، زرکش، امام هادی و اسماعیل آباد آغاز شده و دفاتر مذکور اقدام به جمع آوری اطلاعات، بازدید از محلات و جلسات متعدد کرده اند.

وی ادامه داد: قرار است طرح نجات در ۶۷ محله حاشیه و کم برخوردار شهر مشهد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز