خبرگزاری کار ایران

قاضی بهشتی خبر داد:

مازوت از چرخه سوخت نیروگاه توس مشهد حذف شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۷۰

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه در نشستی با حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط در تهران مصرف مازوت در نیروگاه توس مشهد حذف و سوخت پاک (گاز) جایگزین آن شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، قاضی فرزاد بهشتی توندری در این خصوص گفت: نیروگاه حرارتی توس در کیلومتر ۱۲ جاده مشهد - چناران یکی از نیروگاه‌های کشور از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات برق است که از سه نوع سوخت مازوت، گازوییل و گاز استفاده می‌کند و تنها نیروگاه مازوت‌سوز در این استان است.

وی گفت: طبق اعلام کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی سوخت مازوت این نیروگاه در مجاورت مشهد به تنهایی معادل کل منابع آلاینده متحرک در این کلانشهر تولید آلایندگی داشته ضمن اینکه استفاده از این نوع سوخت در نیروگاه مورد تایید سازمان ملی استاندارد نبوده و از طرفی این نیروگاه در محدوده حریم شهر و مناطق مسکونی واقع شده و آلایندگی آن اثر مستقیم بر زندگی شهروندان دارد.

وی افزود: در این راستا مکاتبات و پیگیری‌های متعدد از سوی استاندار سابق و فعلی خراسان رضوی با وزارت نفت و نیرو در خصوص حذف آلایندگی از طریق جایگزینی سوخت پاک به جای مازوت صورت گرفته بود اما با توجه به ادامه آلایندگی نیروگاه و با عنایت به شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست، پرونده‌ای در دادستانی مرکز استان تشکیل شد که با مدیریت قضایی مناسب این مشکل برطرف گردید.

قاضی بهشتی به اهمیت حفظ و صیانت از حقوق عامه در حوزه دادستانی مرکز خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مصادیق حقوق عامه، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ناشی از آلاینده‌های محیط زیستی در جهت صیانت از سلامت آحاد مردم است که در این راستا حوزه دادستانی مرکز استان با جدیت به موضوع ورود پیدا کرده و با همکاری سایر دستگاه‌ها گام مؤثری در زمینه حفظ سلامت مردم برداشته است.

وی گفت: پیگیری‌های متعدد رسانه‌ها و جراید محلی و استانی نیز در رفع این مشکل تاثیرگذار بود که از آنان تشکر ویژه داریم و امیدواریم با همکاری لازم در سایر زمینه‌ها نیز گام‌های موثری در جهت حفظ و صیانت از حقوق عامه در استان برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز