خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری هرمزگان:

انتخابات نقطه اتصال سیاست خارجی و داخلی کشور/ تبیین اهمیت حضور در انتخابات به بدنه جامعه از وظایف فرمانداران است

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۱۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه انتخابات نقطه اتصال سیاست خارجی با سیاست داخلی است، گفت: انتخابات در شکل دهی رفتار حوزه بین الملل نسبت به کشور و همچنین در روابط کشور با دنیا تاثیر گذار است.

به گزارش ایلنا، سعید ناجی در گردهمایی فرمانداران و بخشداران حوزه انتخاباتی غرب استان، افزود: انتخابات می‌تواند در حوزه سیاست بین الملل جایگاه کشور را ارتقاء دهد یا تضعیف کند به همین دلیل روند برگزاری انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی انتخابات را تعیین کننده در پیوند زدن مردم با تعیین سرنوشت کشورها دانست و عنوان کرد: انتخابات به درستی نقش مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور را نشان می دهد.

ناجی خاطر نشان کرد: مشارکت و حضور بیشتر مردم در انتخابات نشان از این دارد که اراده اکثریت مردم در کشور حاکم خواهد شد و این وظیفه فرمانداران است که مردم را از حقوق خود آگاه کنند.

وی اضافه کرد: در کنار آماده سازی زیر ساخت‌های مورد نیاز  برگزاری انتخابات، فرمانداران و بخشداران وظیفه انتقال مفهوم و اهمیت حضور در پای صندوق های رای به بدنه جامعه و تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری را دارند.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان آماده سازی زیر ساخت‌های مورد نیاز برگزاری انتخابات و تشویق بدنه جامعه براساس حضور حداکثری را دو وظیفه اصلی فرمانداران و بخشداران دانست و گفت: باید به توان این دو وظیفه مهم را به موازات یک دیگر پیش برد و از کمرنگ شدن هر کدام جلوگیری کرد.

ناجی با بیان اینکه کمترین هزینه انتقال قدرت در کشورها برگزاری انتخابات است؛ افزود: برگزاری انتخابات موجب می شود که قدرت در کشورها با رای و خواسته اکثریت مردم منتقل شود و این امر برای انتقال قدرت کمترین هزینه را دارد.

وی بر برگزاری انتخابات سالم و بی طرف تاکید کرد و گفت: دقت در عدم واگذاری اختیارات به ویژه در حوزه فرمانداران موجب افزایش سلامت در روند برگزاری انتخابات خواهد شد.

وی تاکید کرد: رعایت بی طرفی و پرهیز از جانبداری از ضروریات برگزاری انتخابات سالم است که باید در دستور کار اعضای هیئت اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز