خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون قزوین خبر داد:

قزوین پایلوت راه اندازی سامانه سیار خونگیری در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۰۵

مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت: استان قزوین به عنوان پایلوت کشور در زمینه راه اندازی سامانه سیار خون‌گیری انتخاب شده که آبیک نخستین شهرستانی خواهد بود که سامانه مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی اکبری روز یکشنبه در نشست با شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک و دیگر مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اظهار کرد: یک مرکز اهدای خون در قزوین و یک مرکز دیگر در تاکستان فعال است و جای خالی این مراکز در شهرستان های دیگر استان احساس می‌شود‌.

وی افزود: در سال ۹۶ کمبود خلا مراکز اهدای خون در استان قزوین موجب شد اقدامات اولیه صورت گیرد و کار ساخت سالن‌های سیار خون‌گیری کلید بخورد که در سال ۹۷ قرار بود شرکت سازنده تحویل دهد که به دلایل شرایط تورمی تحقق نیافت و خرداد ماه امسال کار با جدیت دنبال شد و شهریور ماه سامانه سیار خونگیری را تحویل گرفتیم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: تمام استانداردهای اهدای خون در سامانه سیار خونگیری ساخته شده تعبیه شده، دارای ۹ تخت بوده و از صفر تا ۱۰۰ تمام اصول اولیه خونگیری  در آن لحاظ شده و استاندارد سازی داخلی هم در آن صورت گرفته است.

اکبری اضافه کرد: دو هفته آینده نشستی با استاندار قزوین و فرمانداران استان برگزار خواهیم کرد و اولویت بندی شهرستانها برای فعالیت سامانه سیار خونگیری انجام می‌شود و آبیک، نخستین شهرستانی خواهد بود که سامانه مستقر شده و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهدای آبیک برای استقرار سامانه سیار خونگیری پیش بینی شده که برای آغاز کار، هفته ای یک بار در این بیمارستان مستقر خواهیم بود و در صورت استقبال و وجود پتانسیل لازم، تعداد روزها افزایش می‌یابد.

این مسئول اذعان کرد: تامین فرآورده‌های خونی به بهداشت و درمان استان قزوین کمک شایانی خواهد کرد و پیگیر هستیم سردخانه‌هایی که قابلیت نگهداری فرآورده‌های خونی را دارند، راه اندازی کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: خیلی از استانها خواهان طرح مشابه سامانه سیار خونگیری در قزوین هستند که با موفقیت استان در این زمینه که مشابه سامانه در منطقه هم وجود ندارد، استان های دیگر هم می‌توانند از این سامانه بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز