خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در یزد:

آب آشامیدنی 30 سال آینده یزد تامین است/ در مبارزه با فساد جناح‌های سیاسی امنیت ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۵۹۱

رئیس جمهور با بیان اینکه برای مردم یزد خبرهای خوبی دارم، گفت: آب آشامیدنی مردم یزد تا 30 سال آینده تامین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در جمع مردم یزد در حسینیه امیرچخماق با اشاره به خاطرات خوب خود از سفرهای مداوم به استان یزد، اظهار داشت: سختکوشی در ذات مردم یزد است و قنات ها این را گواه هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت عنوان کرد: امروز روزی است که ما در هفته رسول خدا و پیامبر اسلام و امام صادق (ع) قرار گرفته ایم و این هفته، هفته اتحاد، وحدت، یگانگی و هفته قرب بیشتر به راه و مسیر پیامبر اسلام است.

رئیس جمهور با ابراز همدردی خود و همه مردم یزد با مردم آذربایجان شرقی به خاطر حادثه زلزله ادامه داد: اینکه چند جوان شعار می دهند قطعا صدای مردم نیست و این رفتار و اختلاف خواست دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در شرایطی هستیم که در برابر شرایط فشار دشمنان، ملت ما یکپارچه ایستاده اند، اضافه کرد: با وجود همه تلاش هایی که آمریکا و دشمنان علیه ملت ما انجام دادند، امروز ملت از هر زمان دیگر برای دفاع از کشور، نظام و انقلاب ایستاده و آماده تر هستند.

روحانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به سه لایحه دولت در زمینه مبارزه با فساد اظهار داشت: تلاش ما مبارزه با فساد است و دولت در سه لایحه مهم راه های اساسی برای مبارزه با فساد را تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه دو لایحه آن را تقدیم مجلس کرده و مهمترین مسئله برای مبارزه با فساد را شفافیت می دانیم افزود: همه مردم، مسئولان، همه شرکت های دولتی و ... باید کاری که انجام می دهند با شفافیت برای مردم تشریح کنند، درآمد شرکت ها، فعالیت نهادها نیز باید کاملا روشن باشد و همه بدانند بودجه بیت المال کجا رفته و چه کاری برای آبادانی کشور انجام شده است.

روحانی با بیان اینکه یکی از لوایح ارائه شده لایحه شفافیت تصریح کرد: امیدواریم نمایندگان بتوانند به زودی این لایحه را به تصویب برسانند.

رئیس جمهور با طرح این سئوال که فساد دانه درشت ها کجاست، افزود: قوه قضاییه به فسادهای میلیارد دلاری رسیدگی کند، قضات و دادستان ها نترسند و نگاه جناحی نداشته باشند و برای مردم توضیح دهند این ارقامی که اعلام شده کجا رفته که اگر نگویند استان به استان خواهم گفت.

وی با بیان اینکه فساد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری را برای مردم روشن کنید عنوان کرد: فساد ۹۴۷ میلیون دلاری و فساد ۷۰۰ میلیون دلاری هم باید روشن شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت و جایگاه استان یزد و دستاوردهای آن پرداخت و عنوان کرد: مردم یزد زبانزد هستند و ویژگی های این استان در کشور مشهور است.

وی با بیان اینکه یزد در صنعت و گردشگری نمونه است و سرزمین جاذبه ها است اظهار داشت: برای یزد دو کار بزرگ باید انجام شود که اعلام می کنم مسئله آب برای مردم مهم است.

رئیس جمهور بیان داشت: در شورای عالی آب تصویب شد آب آشامیدنی یزد تا ۳۰ سال آینده تامین است، جزئیات این مصوبه روشن است که چگونه آب تامین خواهد شد و اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه آب صنعت و کشاورزی یزد هم تامین است و در سال آینده ۲۰ میلیون متر مکعب از خلیج فارس وارد یزد خواهد شد اظهار داشت: مقدار آب تخصیص داده شده و امروز هر سرمایه‌داری می تواند ورود کرده و برای انتقال سرمایه گذاری کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: باید بیکاری را با انتقال آب و اشتغال ریشه کن کنیم، کشت گلخانه ای تحول عظیمی در اشتغال دارد و می‌توان برنامه‌ریزی برای این زمینه داشت.

وی دومین خبر خوش برای یزدی‌ها را تکمیل راه آهن یزد اقلید دانست و افزود: در این زمینه هم اعتبارات لارم پیش‌بینی شده و تخصیص خواهد یافت؛ ضمن اینکه در سفر قبلی ۴۶ طرح و پروژه را برای یزد مصوب کردم و ۹۷۰ میلیارد تومان مصوب کردیم اما بیش از هزار میلیارد پرداخت کردیم.

روحانی عنوان کرد: از طرح‌های قبلی ۲۲ طرح بهره برداری شده، ۱۶ طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته و ۳۷ میلیارد تومان برای تکمیل طرح ها نیاز است که پرداخت می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز