خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک:

تصادفات، تامین فرآورده‌های خونی در آبیک را اجتناب ناپذیر کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۵۷۳

فرماندار شهرستان آبیک گفت: تصادفات جاده‌ای تامین فرآورده‌های خونی در شهرستان آبیک را اجتناب ناپذیر کرده که راه‌اندازی سامانه سیار خون‌گیری در این شهرستان، اقدامی بسیار ارزشمند است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در نشست با مدیرکل انتقال خون استان قزوین در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک اظهار کرد: شهرستان آبیک با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری، ظرفیت خوبی در حوزه نیروی انسانی دارد و توجه به سلامت مردم از مقوله‌های مهم محسوب می‌شود.

وی افزود: ماهیت وجود انتقال خون در رفع نیازهای مردم در تامین فرآورده‌های خونی موثر بوده و می‌تواند به بخشی از سلامت مردم کمک کند.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: راه‌اندازی مرکز سیار خونگیری در شهرستان آبیک امری بسیار ارزشمند بوده و با توجه به تصادفات جاده ای در این شهرستان، تامین فرآورده‌های خونی را در این شهرستان اجتناب ناپذیر کرده‌ است.

احمدپور اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم در شهرستان آبیک، پیشنهاد راه اندازی سامانه شیار خونگیری را در این شهرستان ارائه دادیم که با مساعدت مسئولان اتفاق خوبی در این زمینه رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه سیار خونگیری  با تمام امکانات و به صورت جامع و کامل در شهرستان آبیک مستقر می‌شود و در صورت استقبال مردم و اطلاع رسانی مناسبی که توسط مسئولین صورت می‌گیرد، فعالیت آن تداوم خواهد داشت و به صورت دوره ای، در طول سال فعالیت خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: از مسئولان بیمارستان ولیعصر(ع) و شهرداری آبیک درخواست می‌شود نسبت به تهیه و تامین آب برای اهداکنندگان خون اقدام لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: از شهرداری آبیک درخواست می‌شود نسبت به نصب بنر  در شهر آبیک به ویژه  شهرک صنعتی کاسپین دو، کوی سازمانی شهید فلاحی آمادگاه آبیک و مراکز دانشگاهی تبلیغات محیطی را در زمینه اهدای خون در سامانه شیار خونگیری که در بیمارستان شهدای آبیک اجرایی می‌شود، اقدام لازم را انجام دهند.

احمدپور مطرح کرد: از ظرفیت تمام دستگاهها برای راه اندازی سامانه سیار خونگیری به نحو احسن استفاده خواهیم کرد و از مردم هم درخواست می‌شود در این امر خودپسندانه،  مشارکت جدی داشته باشند.

وی بر اطلاع رسانی در خصوص اهدای خون در سامانه سیار خونگیری شهرستان آبیک از سوی بخشداران و شهرداران به مردم تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز