خبرگزاری کار ایران

کشاورز بردسکنی به عنوان تولید کننده برتر محصول انار در کشور شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۲۸۴

کشاورز بردسکنی توانست بیش از 6 برابر میانگین تولید در خراسان رضوی محصول انار برداشت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر جهادکشاورزی بردسکن در این خصوص گفت: در کیل گیری که از باغ حاج مجتبی روحی یکی از انارکاران روستای علی آباد کشمر از توابع بخش مرکزی بردسکن توسط کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان انجام شد این کشاورز توانسته بود که از هر هکتار 137 تن انار برداشت کند که این رقم بیش از 6 برابر میانگین تولید در استان خراسان رضوی می باشد.

علیرضا مهمیز عنوان کرد: سطح باغات انار شهرستان بردسکن هزار و 800 هکتار می باشد که  با میانگین تولید 20 تن در هر هکتار  36 هزار تن محصول تولیدی شهرستان است.

وی اظهارداشت: شهرستان بردسکن قطب تولید محصول انار در خراسان رضوی است وبه لحاظ سطح زیرکشت و تولید  این شهرستان مقام اول را داراست.

وی با بیان اینکه رقم انار خزر بردسکن به عنوان یک رقم صادراتی و کد بین  المللی به خود گرفته است گفت:  پیش بینی می شود 40 درصد از انار تولیدی شهرستان به  روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شود.

وی اشتغال زایی سالانه باغات انار به ازای هر هکتار را 200 هزار نفر روز اعلام کرد و گفت: دولت با پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و زیرسطحی و اجرای طرح سایبان  هیچ مشکلی ندارد  و متقاضیان می توانند با اجرای این طرح ها ضمن استفاده بهینه از در مصرف آب  از سطح موجود بیشترین تولید را داشته باشند.

وی پایین بودن قیمت محصول انار، مبارزه با آفت کرم گلوگاه و نبود صنایع تبدیلی را از جمله مشکلات انارکاران بردسکنی اعلام کرد و از کشاورزان خواست در بحث افزایش تولید و مبارزه با آفت کرم گلوگاه به توصیه های کارشناسان توجه داشته باشند و آنها را در  باغات انار خود پیاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز