خبرگزاری کار ایران

واعظی مطرح کرد:

دانشگاه‌های کشور به مراکز تولید ثروت تبدیل شود/ راهی جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۰۹۷

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه راهی جز حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان نداریم، گفت: دانشگاه‌های کشور باید به سمتی بروند که به مراکز تولید و خلق ثروت تبدیل شوند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در نشست صمیمی فناوران و مدیران شرکت‌های دانش بنیان و نوآفرین در پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه دانشگاه‌های ما باید از دانشگاه‌های آموزش محور به دانشگاه های مهارت محور تبدیل شوند، اظهار داشت: دانشگاه‌ها با توجه به فضای فناوری‌های نوینی که امروز با آن روبه‌رو هستیم به‌جای اینکه دست به سوی دولت دراز کنند، به مرکز تولید و خلق ثروت تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها به ویژه دانشکده های فنی ارتباطاتی هم با حوزه صنایع دارند، عنوان کرد: این نوع دانشگاه ها در بسیاری از کشورهای دنیا به خودکفایی رسیدند لذا دانشگاه‌های ما باید به این سمت بروند و به گونه‌ای باشد که برای حل مشکل و معضل راهی جز قرارداد و تفاهم‌نامه با دانشگاه نرویم.

واعظی با تاکید بر اینکه دولت قانون شرکت‌های دانش‌بنیان را احیا کرد، گفت: دولت این قانون را درست در راستای شعارهای رئیس جمهور در سال 92 می‌دانست، این قانون مد‌ت‌ها تصویب شده و خاک می خورد و این قانون را دولت احیا و به بهترین نحو از آن استفاده کرد..

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز در هیچ حوزه ای نمی توانیم رقابت کنیم و اگر فناوری های نوین را مورد توجه قرار ندهیم به سرعت عقب می افتیم، ادامه داد: اگر می‌گوییم حتما باید اقتصاد ایران از سنتی به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل شود، یک شعار نیست بلکه به عنوان یک الزام و ضرورت مطرح می‌شود و اگر قرار است بمانیم و به مردم سرویس خوب بدهیم و در بازارهای مختلف، کالاهای ایرانی قابل رقابت باشد باید این موضوع را محقق کنیم.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه به دولت الکترونیک بیان کرد: دولت الکترونیک یعنی شفافیت، دولت الکترونیک یعنی صرفه جویی در وقت و هزینه، جلوگیری از رشوه و ... همه زیرساختهای آن هم آماده شد اما برای اجرا مشکلاتی داریم.

وی با بیان اینکه آی. تی باید در خدمت خدمات، کشاورزی، صنعت و در کل در خدمت تمام بخش‌های کشور باشد، گفت: آنهایی که یک مقدار زودتر از این عرصه استقبال کردند الان موفق‌تر هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: ما نباید خسته و نا امید شویم، اگر راهمان درست است و هدفمان مقدس است بدانیم که همه با هم کمک می کنیم و به اهداف تعیین شده می رسیم.

استاندار یزد هم در ادامه این دیدار صمیمانه اظهار داشت: ای کاش ما مشکل آب در یزد نداشتیم و امروز اعلام می‌کردیم که اقتصاد دانش‌بنیان اولویت اصلی استان یزد است.

محمدعلی طالبی افزود: در صورتی که مشکل آب استان برطرف شود قطعا این اتفاق می‌افتد و با توجه به ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای که ما در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان داریم، این حوزه خود به خود اولویت اول یزد می‌شود.

استاندار یزد با تاکید بر اهتمامی که باید در استان یزد در این حوزه صورت بگیرد خاطرنشان کرد: از روز نخستی که در استان به‌عنوان استاندار شروع به فعالیت کردم بحث کارخانه نوآوری در یزد مطرح شد و موافقیت‌های آن از طریق راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: شروع عملیات اجرایی این کارخانه فناوری در سفر رئیس جمهور شروع می‌شود و قطعا می‌تواند نقش بسیار مهمی در زمینه تحول این حوزه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز