خبرگزاری کار ایران

صادقی خبر داد:

اجرای طرح دستیابی دانش آموزان به وزن مطلوب در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۰۸۳

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح ملی دستیابی دانش‌آموزان به وزن مطلوب برای نخستین بار همزمان با چهار استان دیگر در قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، عین اله صادقی روز شنبه با اعلام این خبر گفت: این طرح در سال جاری به طور آزمایشی در ۱۵ مدرسه استان شامل پنج مدرسه ابتدایی دخترانه، پنج مدرسه متوسطه دوره اول و پنج مدرسه متوسطه دوره دوم پسرانه انجام خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: با توجه به شیوع اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان، این طرح با هدف رسیدن به وزن مطلوب و تناسب اندام با مشارکت مربیان ورزش، معاونان پرورشی و کارشناسان تغذیه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری پنج استان کشور با همکاری دانشگاه شهید رجایی تهران و دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش، مجری طرح ملی دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در دانش آموزان دارای اضافه وزن هستند.  

این مسئول افزود: در این راستا یک نشست آموزشی در مدرسه شهدای شالباف قزوین به منظور توجیه عوامل اجرایی این طرح و اولیای دانش آموزان جهت رعایت تغذیه مناسب و تحرک بدنی برگزار شد.

صادقی افزود:در این طرح،  ابتدا مربی ورزش مدرسه شاخص توده بدنی دانش آموزان را اندازه گیری می‌کند و سپس با شناسایی دانش آموزان در معرض اضافه وزن و چاقی، برنامه ریزی مناسب را جهت تغذیه و تحرک بدنی آنها انجام می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: با ارایه برنامه تغذیه و تمرینات ورزشی به دانش آموزان، انتظار می‌رود هر هفته نیم کیلو و در مجموع طی ۶ ماه ۱۲ کیلو از وزن اضافه دانش آموزان کاهش یابد.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه است که ۲۱ درصد آنها در معرض چاقی و اضافه وزن قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز