خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان مرکزی خبرداد:

تامین 70 درصد تولید، تعمیرات و بازسازی واگن کشور در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۰۴۲

رئیس سازمان صمت استان مرکزی گفت: 70 درصد تولید، تعمیرات و بازسازی واگن کشور در این استان تأمین می شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا حاجی پور گفت: در حال حاضر تعداد 44 واحد تولیدی صنایع ریلی فعال در استان مرکزی وجود دارد که به طور میانگین حدود 70 درصد نیاز این صنعت در کشور جهت تولید و تعمیرات و بازسازی واگن را تأمین می کنند.

حاجی پور افزود: توسعه صنایع زیر دستی و شرکت های اقماری تولیدات ریلی، طی سال های اخیر در استان مرکزی، زمینه تحول را در صنعت حمل و نقل ریلی ایجاد کرده است  و مزیت ها و ظرفیت های آن موجب توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار کشورمان می‌شود.

وی در خصوص انتخاب اراک به عنوان پایتخت ریلی کشور هم افزود: شهر اراک به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور و عبور مسیر واگن‌های باری و مسافری از جایگاه ویژه‌ای جهت تعمیرات واگن برخوردار بوده و در حال حاضر شرکت های حمل و نقل ریلی مسافر و باری در کشور مالک واگن بوده و بخشی از عملیات تعمیر تأسیسات و خودروهای ریلی آنها در شهر اراک انجام می شود و هم اکنون پرسنل شاغل در صنایع ریلی استان حدود 15 هزار نفر هستند .

رئیس سازمان صمت استان مرکزی، استان مرکزی را سکاندار صنایع ریلی کشور دانست و گفت: در راستای هدفگذاری برنامه های توسعه‌ای کشور برای گسترش ناوگان ریلی و تحقق تعهدات صنعت ریلی به ویژه در مورد ساخت 800 کیلومتر خط راه آهن به دلیل ارزانی سوخت و امنیت بار و مسافر به عنوان سیاست راهبردی توسعه صنعت حمل و نقل کشور مطرح و استان مرکزی به عنوان سکاندار صنعت تولیدات ریلی باید در سایه برنامه‌ای کارآمد سهم حداکثری را در جذب اعتبار و رفع تقاضا داشته باشد.

حاجی پور همچنین افزود: تولیدکنندگان فعال صنایع ریلی استان مرکزی توانایی تولید مجموعه های ترمز، چرخ و بوژی واگن ها را دارند که کشور را از واردات کالاهای فوق بی نیاز می‌کند .

رئیس سازمان صمت استان مرکزی با تاکید بر استفاده حداکثری از توان شرکت‌های فعال صنایع ریلی استان مرکزی و استفاده ازظرفیت ساخت داخل گفت: نوسازی ناوگان ریلی کشور مان و همچنین ارائه خدمات بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی در کشور عراق، می تواند ظرفیت بالای کاری را برای صنایع ریلی کشور و استان به دنبال داشته باشد.

وی افزود: همچنین شرکت های بهره بردار خصوصی هم اکنون متقاضی خرید تعداد بسیار زیادی واگن های باری و مسافری هستند که در صورت اختصاص تسهیلات بانکی به این بهره برداران، قراردادهای آنها عملیاتی شده و بخش زیادی از ظرفیت های خالی صنایع ریلی، پر خواهد شد.

حاجی پور با توجه به اینکه واگن های باری هر 4 سال و واگن های مسافری هر 3سال بایستی بازسازی شوند گفت: در بخش تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی کشور نیز ظرفیت های کاری زیادی وجود داشته و واحدهای استان مرکزی توانایی و ظرفیت زیادی برای این امر را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز