خبرگزاری کار ایران

باقرزاده خبر داد:

۱۳۵۰ دام سبک و سنگین در زلزله آذربایجان‌شرقی تلف شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۹۲۷

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی‌جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آخرین آمارهای موجود تاکنون ۱۳۵۰ دام سبک و سنگین در زلزله شهرستان‌های میانه و سراب تلف شدند.

به گزارش ایلنا، فیروز باقرزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: شناسایی و بررسی آخرین وضعیت واحدهای دامی از همان ابتدای وقوع زلزله در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت و تاکنون کارشناسان این مجموعه از دو شهرستان سراب و میانه نسبت به شناسایی آنها اقدام کرده اند.

وی اظهار داشت: طبق این ارزیابی‌ها در شهرستان سراب واحدهای دامی تعداد ۲۵ روستای متاثر از زلزله شناسایی شده و این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد که بر اساس برآوردها حدود ۱۰۰ واحد دامی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده اند و ۵۰ راس دام سنگین و ۳۰۰ راس دام سبک نیز تلف شده است.

باقرزاده ادامه داد: در شهرستان میانه نیز تعداد ۴۰ روستا متاثر از زلزله بوده است که طی آن تعداد ۲۰۰ واحد دامی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده و ۳۰۰ راس دام سنگین و ۷۰۰ راس دام سبک نیز تلف شده اند.

وی با بیان اینکه این بررسی ها همچنان ادامه دارد از آسیب دیدن تجهیزات و ادوات کشاورزی روستاییان شهرستان های میانه و سراب خبر داد و یادآوری کرد: بدون تردید آمارهای فوق در روزهای آینده قابل افزایش است.

باقرزاده گفت: جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای تامین امنیت دام های زنده نیز اقدام به فنس کشی در جوار روستاهای آسیب دیده کرده است تا در ادامه ستاد بحران استان برای نوسازی و بازسازی واحدهای دامی تصمیم گیری کند.

وی اضافه کرد: تعدادی از واحدهای دامی آسیب دیده بیمه بوده که از صندوق بیمه، خسارات خود را می‌گیرند و برای بقیه هم که فاقد بیمه هستند توسط ستاد بحران تصمیم گیری می شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا دو روز آمارهای قطعی تلفات دام های سبک و سنگین نهایی و ارایه می شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که تاکنون حدود ۱۶۰ پس لرزه داشته و آخرین آن راس ساعت ۷ و ۷ دقیقه امروز / شنبه / به قدرت ۲.۶ ریشتر ترکمنچای میانه را لرزاند.

زلزله روز گذشته ۵ جان باخته و ۵۲۹ مصدوم بر جا گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز