خبرگزاری کار ایران

نشتی خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی مهار شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۱۸۵

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به وقوع حادثه نشتی در بخشی از خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی گفت:این حادثه با بستن خروجی‌های سکو کاملا مهار شد و علت حادثه درحال بررسی است.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت نفت، یحیی رشیدی درباره این حادثه اظهار کرد: این خط لوله دی‌ماه پارسال (۹۷) دچار پارگی و بلافاصله اقدام برای علت‌یابی و برنامه ریزی تعمیر آن آغاز شد و در نهایت ۲۳ مهرماه تعمیر خط پایان یافت.

وی افزود: این خط با دبی برنامه‌ریزی شده از تاریخ پنجم آبان‌ماه امسال با فشار نرمال در سرویس قرار گرفت و امروز بار دیگر در فاصله حدود دو کیلومتری از محل حادثه قبلی دچار نشتی شد.

رشیدی با بیان اینکه علت حادثه نشتی بعد از بررسی لوله در کف دریا مشخص و برنامه تعمیر احتمالی آن ارائه خواهد شد، افزود: درحال حاضر خروجی‌های سکو بسته شده و با افت کامل فشار گاز، نشتی بطور کامل مهار شده است.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: با اعزام تیم‌های غواصی به محل، در روز چهارشنبه (۱۵ آبان ماه) میزان خسارت مشخص و براساس آن برنامه تعمیر ارایه می‌شود.

خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی دیروز (سه شنبه، ۱۴آبان‌ماه) دچار نشتی شد که با انجام اقدام‌های کنترلی بر روی سکو، نشتی این خط لوله به طور کامل مهار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز