خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

مشکل حلقه دره با قدمت ۳۰ سال دفن زباله روبروست/ مطالبات زیست محیطی مردم، نیازمند عزم همگانی

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۰۴۴

استاندار البرز با اشاره به لزوم امیدافزایی جامعه به دور از سیاه نمایی، گفت: فعالان عرصه اطلاع رسانی باید در صحنه حضور داشته باشند و برای ایجاد و تقویت اهتمام ملی، بین دستگاهی و سازمانی در راستای آرامش، امنیت و رفاه مردم، همراه باشند ولی تمرکز مسئولان برای پیگیری روند امور بهم نخورد.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر ماهدشت که پس از بازدید از نقاط مختلف شهر صورت گرفت با عنوان اینکه خدا را شاکرم که افتخار حضور مستمر در جای جای استان را دارم، افزود: بازدیدهای میدانی که با همراهی مدیران و مسئولان مربوطه از نقاط مختلف استان علاوه بر احصا دقیق مشکلات و موانع، سرعت بیشتری به پیشبرد امور و حل معضلات دارد.

این مقام استانی به قدمت ۷ هزار ساله شهر ماهدشت به استناد آثار تاریخی این شهر، ادامه داد: مسائل، ابنیه، گسل و مسیرهای دسترسی و همچنین وجود حلقه دره در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهبازی با اشاره به سایت حلقه دره، خطاب به فعالان و تلاشگران عرصه اطلاع رسانی، گفت: موضوعاتی که مورد پیگیری قرار می گیرد برای آرامش خاطر مردم بواسطه حضور به موقع و موثر مسئولان است که با اهتمام ویژه ای درصدد حل موانع هستند.

وی افزود: موضوع حلقه دره مربوط به امروز و دیروز نیست و قدمت آن از مسئولان کنونی استان و شهرستان بیشتر است، بلکه قریب به ۳۰ سال این معضل وجود داشته است.

استاندار البرز اضافه کرد: اکنون با توجه به مطالبات مردم و بروز مسائل زیست محیطی این عزم همگانی ایجاد شد که با اتخاذ تدابیر ویژه درصدد پاسخگویی به خواست جامعه برآییم.

نماینده عالی دولت در البرز گفت: متاسفانه شیوه سنتی دفع زباله در کشور مرسوم است ولی در هزاره سوم در کشورهای توسعه یافته به سمت امکانات مدرن می روند.

شهبازی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداران، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج و مسئولان مربوطه پس از بازدیدی که بنده داشتم از محل دیدن کرده و جلسه ای برای ساماندهی این منطقه تشکیل دادند.

وی عنوان کرد: برای ساماندهی این معضل قدیمی برنامه ریزی شده است ولی نباید انتظار داشت که به فوریت اقدام شود چراکه به قطع این انبوه ۳۰ ساله مشکلات برای حل و ساماندهی به زمان نیاز دارد.

استاندار البرز گفت: فعالان عرصه اطلاع رسانی باید در صحنه حضور داشته باشند و برای ایجاد و تقویت اهتمام ملی، بین دستگاهی و سازمانی در جهت آرامش، امنیت و رفاه مردم، همراه ما باشند ولی تمرکز مسئولان برای پیگیری روند امور بهم نخورد.

وی افزود: ماموریت تشکیل کارگروه ویژه در خصوص حلقه دره به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سپرده شده است.

شهبازی با اشاره به اینکه ماهدشت دارای ۷۰ هزار نفر جمعیت است، ادامه داد: انتظار می رود که با پیگیری مدیرکل سیاسی استانداری و ارائه طرح توجیهی این شهر در صورت امکان برای برخورداری از اعتبارات و ... به بخش تبدیل شود.

استاندار البرز گفت: اکنون به سمتی می رویم که تشکیل کمیسیون های ماده 100 باید به حداقل برسد چراکه نباید تخلف صورت گیرد که قرار باشد بواسطه آن شهرداری های به درآمد برسند، از این رو ضرورت دارد که شهرداری ها برای درآمدزایی به دنبال تعریف پروژه باشند.

شهبازی با اشاره به اینکه باید پروژه ها، برنامه ها و سرانه های این شهر مورد بررسی دقیق قرار گیرد، افزود: حدود 10 هزار و 440 واحد مسکن مهر در این شهر وجود دارد که تاکنون جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر در آن ساکن شده اند از این رو باید تقویت زیرساخت های بهداشتی، درمانی، آموزشی، فضای سبز و تجاری در آن به جد مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید راه های دسترسی به این واحدها با نصب علائم و تعریض ساماندهی شود و امنیت مردم برای تردد از این مسیرها افزایش یابد.

استاندار البرز گفت: بافت شهر در مسکن مهر ماهدشت باید پویا، سرزده و شاداب باشد و از این فضای بی روح خارج شود.

این مقام استانی افزود: باید با تشکیل کارگروهی توسط معاون هماهنگی امور عمرانی، موضوع دانشگاه آزاد در این منطقه مشخص شود.

وی عنوان کرد: در یک دهه اخیر مسیر رودخانه دلمبر تغییر کرده و به نهر سیاه جوب رسید، برای حل این معضل باید این مسیر به خط فاضلاب وصل شود.

شهبازی گفت: باید مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان برای تهدیدات زیست محیطی این منطقه اقدام کند چراکه مردم نباید دچار زحمت و آسیب شوند.

وی افزود: اکنون که با عنایت خدا در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت گرفتیم باید آگاه باشیم که عمر این مسئولیت ها کوتاه است و در این مدت محدود باید به گونه ای تصمیم گیری و اقدام کنیم که مردم به رفاه و رضایتمندی برسند.

استاندار البرز عنوان کرد: باید فرصت ها را غنیمت بشماریم و از آن زمانی که خداوند بار امانت به دوش ما گذاشته گره ای از مشکل مردم باز کنیم.

وی گفت: مسئولان البرز با اتحاد و انسجام شبانه روزی کار می کنند و برای حل مشکلات مردم حتی فراتر از وظایف خود نیز اقدام می کنند.

شهبازی افزود: هر جا که می روم با عشق و علاقه قلبی حضور پیدا می کنم از این رو باید در بازدیدها اتحاد و انسجام را ببینم

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بیش از پیش باید بسترهای امید آفرینی در جامعه و دوری از سیاه نمایی و مکدر نکردن خاطر مردم را فراهم کنیم.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه آنچه در مسئولان کشور و به تبع آن استان البرز می بینم، به جز تلاش نیست، گفت: ارتباط خوبی بین مسئولان البرز با مردم وجود دارد.

وی با بیان اینکه نقش شوراها در نزدیکی با مردم بی بدیل است، افزود: مردم بخوبی می فهمند که چه کسانی از صمیم قلب برایشان کار می کنند.

استاندار با بیان اینکه بدخواهان نظام که تلاش می کنند بگویند نظام ما ناکارآمد است، ادامه داد: با ایجاد رفاه و آرامش و امنیت بیشتر برای مردم دشمنان ناامید و مایوس می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز