خبرگزاری کار ایران

صادقی به ایلنا خبر داد:

کاهش قیمت زعفران کشاورزان زاوه را متضرر کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۹۸۶

فرماندار شهرستان زاوه گفت: کاهش قیمت زعفران کشاورزان زاوه را متضرر کرده و موجب کاهش نقدینگی آنان شده است .

محمود صادقی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه اظهار کرد: از مجموع 84 هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان خراسان رضوی، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار یعنی معادل ۱۲ درصد استان به اراضی شهرستان تربت حیدریه و از مجموع افزون بر ۵۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شهرستان زاوه، ۱۲ هزار هکتار معادل ۱۷ درصد ظرفیت استان به کشت زعفران اختصاص دارد.

وی گفت: امسال از مجموع 12 هزار هکتار زیر کشت زعفران درشهرستان زاوه پیش بینی می شود حدود 40 تن زعفران خشک برداشت شود.

فرماندار زاوه با بیان اینکه عرضه زعفران درحال حاضر بیش از تقاضا است افزود: به همین دلیل قیمت ها دچار افت شده و نسبت به سال گذشته قیمت هر من گل زعفران به یک سوم رسیده است .

وی با اشاره به سردسیر بودن منطقه زاوه و برداشت گل زعفران از نیمه مهرماه تصریح کرد: برداشت رسمی این محصول حداکثر از ابتدای آبان ماه آغاز می شود .

فرماندار زاوه گفت: برای پایداری و دیده شدن زنجیره این محصول چاره ای نداریم که بالای ظرفیت مصرف تولید نکنیم تا بین عرضه وتقاضا مدیریت شود.

وی افزود:در حالی رتبه نخست تولید زعفران در دنیا به ایران اختصاص دارد که گردش مالی مربوط به این محصول با این جایگاه همخوانی ندارد

وی از آغاز خرید حمایتی زعفران در استانهای خراسان خبرداد و گفت :خرید حمایتی زعفران کشاورزان از امروز یازدهم آبان در مراکز خرید مستقر در سازمان تعاون روستایی شهرهای اصلی خراسان رضوی آغاز می شود و برابر اعلام سازمان تعاون روستایی کشاورزان با داشتن اصل و کپی کارت ملی، معرفی نامه از جهاد کشاورزی و شماره حساب مربوط به بانک کشاورزی جهت تحویل زعفران به این مراکز مراجعه کنند.

صادقی از کشاورزان خواست به هرشکل ممکن اصلا خرده فروشی وخام فروشی نکنند تا بیشتر متضرر نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز